PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 1 | 46--54
Tytuł artykułu

Marketing and B2C Communication on the Market of Foods for Infants and Young Children

Warianty tytułu
Marketing i komunikacja B2C na rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Marketing żywności dla niemowląt i małych dzieci może mieć duży wpływ na wybory rodziców dotyczące żywienia ich potomstwa. W artykule omówiono specyfikę rynku żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz stosowane w jego ramach działania marketingowe i komunikację B2C. Zgodnie z prawodawstwem UE, działania marketingowe dotyczące tych produktów są ograniczone na podstawie Kodeksu marketingu produktów zastępujących mleko kobiece opracowanego przez WHO. Producenci podejmują jednak wiele działań, które pozwalają nawiązać jak najwcześniejszy kontakt z potencjalnymi nabywcami, w szczególności z kobietami będącymi jeszcze w ciąży. Omawiany rynek jest zdominowany przez transnarodowe firmy o ogromnym potencjale marketingowym. Ograniczenia w marketingu mające zapewnić ochronę karmienia naturalnego jako optymalnej metody żywienia niemowląt i małych dzieci są mało skuteczne, a stabilny rynek omawianych produktów i nowoczesne metody komunikacji B2C pozwalają na skuteczne docieranie do potencjalnych klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing of food products for infants and young children can have tremendous influence over the day-to-day the nutrition choices made by parents. Pursuant to EU legislation, the marketing efforts of the aforementioned food products are subject to provisions of the International Code of Marketing of Breast-Milk Substitutes Drafted by the World Health Organization. Food manufacturers, however, pursue a number of avenues to sidestep these restrictions and establish a conversation with potential consumers, particularly pregnant women, as early as possible. This particular industry is dominated by transnational corporations with tremendous marketing power. The article discusses the specific nature of the baby food industry and the marketing and B2C communication efforts employed by its major players. Restrictions placed upon marketing efforts, originally intended to protect the practice of breastfeeding as an optimal method of feeding infants and young children, turned out to be ineffective, while the relative stability of the baby food industry coupled with cutting-edge B2C communication methods allow most brands to effectively reach a high percentage of potential consumers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
46--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • AAP (2012), Policy Statement. Breastfeeding and the Use of Human Milk, "Pediatrics", No. 129(3).
  • Bona A. (2010), Traditional versus manufactured baby foods, research on mothers' preferences, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu", nr 151.
  • Davidavičienė V., Sabaitytė J., Davidavičius S. (2017), Features of food industry on the Internet: A case of Lithuania. (in:) Wach K., Knežević B., Šimurina N. (Eds.), Challenges for international business in Central and Eastern Europe, "Przedsiębiorczość Międzynarodowa", nr 3(1).
  • Dykes F., Richardson-Foster H., Crossland N., Thomson G. (2012), 'Dancing on a thin line': Evaluation of an infant feeding information team to implement the WHO code of marketing of breast-milk substitutes, "Midwifery", No. 28(6).
  • ESPGHAN (2009), Breast-feeding: a commentary of ESPGHAN Commitee of nutrition, "JPGN", Vol. 49.
  • ESPGHAN (2017), Complementary feeding: A position paper by the ESPGHAN Commitee on Nutrition, "JPGN", Vol. 64.
  • EC (2012), Special Eurobarometer Survey 389. Europeans' attitudes toward food security, food quality and the countryside, Wave EB77.2 - TNS Opinion & Social, http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_389_en.pdf [access: 30.03.2017].
  • EUNUTNET (2006), Infant and young child feeding: standard recommendations for the European Union, https://www.ihan.es/cd/documentos/Rec_UE_en.pdf [access: 12.04.2017].
  • Kuberska D., Suchta K. (2016), Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci, "Zeszyty Naukowe SGGW. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej", nr 114.
  • Martin J.A., Hamilton B.E., Osterman M., Driscoll A.K., Mathews T.J. (2017), Births: Final Data for 2015, "National Vital Statistics Reports", Vol. 66, No. 1, https://www.cdc.gov/nchs/data/nvsr/nvsr66/nvsr66_01.pdf [access: 30.04.2017].
  • Nielsen (2015), Oh, baby! Trends in the global baby food and diapers markets, http://www.nielsen.com/eu/en/insights/reports/2015/oh-baby-trends-in-the-global-baby-foodand-diaper-markets-august-2015.html [access: 31.03.2017].
  • Panagiotopoulos P., Shanb L.C., Barnettc J., Regand A., McConnon A. (2015), A framework of social media engagement: Case studies with food and consumer organisations in the UK and Ireland, "International Journal of Information Management", No. 35.
  • REGULATION (EU) No 1169/2011 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 25 October 2011 on the provision of food information to consumers, amending Regulations (EC) No 1924/2006 and (EC) No 1925/2006 of the European Parliament and of the Council, and repealing Commission Directive 87/250/EEC, Council Directive 90/496/EEC, Commission Directive 1999/10/EC, Directive 2000/13/EC of the European Parliament and of the Council, Commission Directives 2002/67/EC and 2008/5/EC and Commission Regulation (EC) No. 608/2004.
  • REGULATION (EU) No 609/2013 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 12 June 2013 on food intended for infants and young children, food for special medical purposes, and total diet replacement for weight control and repealing Council Directive 92/52/EEC, Commission Directives 96/8/EC, 1999/21/EC, 2006/125/EC and 2006/141/EC, Directive 2009/39/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Regulations (EC) No. 41/2009 and (EC) No. 953/2009.
  • Rollins N.C., Bhandari N., Hajeebhoy N., Lutter C.K., Martines J.C., Piwoz E.G., Rochter L.M., Victoria C.G. (2016), Why invest, and what it will take to improve breastfeeding practices, "Lancet", No. 387.
  • Swani K., Milne G.R., Brown B., Assaf G., Donthud N. (2017), What messages to post? Evaluating the popularity of social media communications in business versus consumer market, "Industrial Marketing Management", No. 62.
  • WHO (1981), International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes. WHO, Geneva.
  • WHO (2009), Acceptable medical reasons for use of breast-milk substitutes, http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/69938/1/WHO_FCH_CAH_09.01_eng.pdf?ua=1 [access: 05.04.2017].
  • WHO (2016), A69/7 Maternal, infant and young child nutrition: Report by the Secretariat, Geneva, 29 April.
  • WHO, UNICEF, IBFAN (2016), Marketing of Breast-milk Substitutes: National Implementation of the International Code. Status Report 2016, Geneva.
  • WHO/UNICEF (1989), Protecting, Promoting and Supporting Breastfeeding: The Special Role of Maternity Services, http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/39679/1/9241561300.pdf?ua=1&ua=1 [access:16.04.2017].
  • Yadava M., Joshib Y., Rahmanc Z. (2015), Mobile social media: The new hybrid element of digital marketing, Communications, "Procedia - Social and Behavioral Sciences", No. 189.
  • (www1) http://www.euro.who.int/en/health-topics/Life-stages/maternal-and-newborn-health/news/news/2015/08/who-european-region-has-lowest-global-breastfeeding-rates [access: 05.04.2017].
  • (www2) http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Fertility_statistics [access:05.04.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526703

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.