PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 9 (CD) | 38--54
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość osobista jako pierwotny warunek i stymulator innowacyjności w biznesie

Autorzy
Warianty tytułu
Personal Entrepreneurship as a Primary Factor in Innovative Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorczość ekonomiczna, organizacyjna, społeczna, polityczna, czy jakakolwiek inna, wymaga od ludzi wcześniej przedsiębiorczości osobistej. Dlatego celem opracowania jest kolejno:
- wyjaśnienie istoty oraz czynników decydujących o przedsiębiorczości osobistej,
- określenie warunków oraz głównych czynników skłaniających pracowników do przedsiębiorczości, a w związku z tym do innowacyjności w biznesie,
- krótkie przypomnienie, znanych i od wielu lat stosowanych w świecie bardzo praktycznych oraz skutecznych metod wyzwalania innowacyjności w biznesie. (abstrakt oryginalny)
EN
Economical, organizational, social, political and any other entrepreneurship previously requires from people their personal entrepreneurship. Therefore the aims of this paper are:
- to describe the essence of personal entrepreneurship and its factors,
- to define conditions and main factors which develop employees' personal entrepreneurship and their innovative approaches in business,
- to remind well-known practical and effective methods of launching innovations which are used for many years in business. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
38--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • GWSH w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Bieniok H. (2017). Rola przedsiębiorczości osobistej oraz zarządzania samym sobą w kreowaniu sprawnego przywództwa. (w) Cabała P., Tyrańska M. (red.), Zarządzanie organizacjami w społeczeństwie informacyjnym. Innowacje, projekty, procesy. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ".
  • 2. Bieniok H. (2016a). Zarządzanie biznesem i samym sobą. Warszawa: Difin.
  • 3. Bieniok H. (2016b). Istota przedsiębiorczości osobistej w kontekście zarządzania samym sobą. (w) M. Kosała, M. Urbaniec, A. Żur (red.), Współczesne dylematy badań nad przedsiębiorczością. Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny.
  • 4. Bieniok H. (2016c). Przedsiębiorczość i innowacyjność źródłem sukcesu osobistego i firmy. Katowice: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • 5. Bieniok H., Gruszczyńska-Malec G., Królik G. (2013). Techniki kreatywnego myślenia. Katowice: Wyd. UE.
  • 6. Bieniok H. (red. 2006). System zarządzania zasobami ludzkimi. Katowice: Akademia Ekonomiczna.
  • 7. Ferner J.D. (2007). Successful Time Management. New York: John Wiley.
  • 8. Kotarbiński T. (1965). Traktat o dobrej robocie. Wrocław - Warszawa - Kraków: ZN im. Ossolińskich.
  • 9. Stadler Ch. (2011). The Four Principles of Enduring Success. Harvard Business Review. No 7-8/2011.
  • 10. Supernat J. (2005). Zarządzanie. Wrocław: Kolonia Limited.
  • 11. Weisberg Z.N. (2009). Creativity. New York: Freeman.
  • 12. Welch J. (2005). Winning znaczy zwyciężać. Warszawa: Studio Emka.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526823

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.