PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 15 | nr 1096 Zastosowania metod ilościowych | 204--219
Tytuł artykułu

Analiza porównawcza systemów edukacji krajów Unii Europejskiej i Polski

Warianty tytułu
The Comparative Analysis of Educational Systems in European Union Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W krajach europejskich (i nie tylko) systemy edukacji rozwijały się oddzielnie, w odmiennych warunkach społecznych i politycznych. Należy zatem zaznaczyć, że niezależnie jaka grupa krajów będzie poddana porównaniu, wszystkie okażą się bardzo zróżnicowane kulturowo, religijnie, językowo, a to z kolei wpływa na odrębność i różnorodność poziomu i nauki.
Celem artykułu jest sprawdzenie, czy istnieje obecnie w Unii Europejskiej system umożliwiający ocenę jakości kształcenia w krajach członkowskich oraz dokonanie - na podstawie dostępnych wskaźników - porównania stanu edukacji. Autorki przeprowadzą również analizy wskazujące różnice w efektach systemów kształcenia dotychczasowych krajów członkowskich (sprzed rozszerzenia w maju 2004 r.) i Polski. (fragment tekstu)
EN
In this paper the educational objectives established by the European Union countries at the meeting in Lisbon in 2000 are presented. The degree of achievement of those targets was evaluated on the basis of some indicators, the countries were classified according to development of educational system. The strengths and the weaknesses of the education in the analyzed countries were pointed out after conducting the correspondence analysis. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010, (2003), Biuro Urzędowych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg 2002, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa.
  • Grabiński T. (1992), Metody taksonometrii, Akademia Ekonomiczna, Kraków.
  • Stanimir A. (2001), Correspondence analysis jako metoda badania danych na skali nominalnej, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 895, Ekonometria 7, AE, Wrocław.
  • Stanimir A. (2004), Przykłady zastosowań analizy korespondencji, Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 1010, Ekonometria 13, AE, Wrocław.
  • Stanimir A. (2003), Sposoby wykonania analizy korespondencji wielu zmiennych nominalnych różnice metodologiczne, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 988, AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171527179

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.