PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 29 | 104--115
Tytuł artykułu

Product placement jako narzędzie promocji w opinii konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Product Placement as a Promotion Tool in the Consumer's Opinion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ciągły rozwój marketingu doprowadził do wykreowania nowego narzędzia komunikacji marketingowej, jakim jest product placement, określanego w Polsce mianem lokowania produktu. Głównym celem przeprowadzonych badań było określenie rozpoznawalności przez konsumentów działań z zakresu product placement, wpływu lokowania produktu na postawy konsumentów oraz ich stosunku do takiej formy promocji. Badania przeprowadzono w oparciu o specjalnie przygotowany kwestionariusz ankietowy, który został wypełniony przez respondentów przy użyciu ankiety internetowej. Analiza zebranego materiału pozwala na sformułowanie następujących wniosków. Należy zauważyć, że lokowanie produktu w programach telewizyjnych jest przez odbiorców bardzo dobrze rozpoznawalne. Szczególnie lokowanie wizualne, które ma miejsce w serialach telewizyjnych i programach kulinarnych. Lokowane produkty to z reguły produkty spożywcze i sieci telefonii komórkowej. U większości respondentów ta forma promocji nie budzi sprzeciwu. Bardzo ją lubią i deklarują chęć zakupu promowanych w ten sposób produktów. Product placement to forma promocji lepiej przyjmowana niż reklama i w niej należy upatrywać przyszłości w promowaniu produktów. (abstrakt oryginalny)
EN
Continuous development of marketing led to the creation of a new marketing communication tool, which is product placement. The main purpose of the conducted research was to determine the recognition of activities by consumers in the field of product placement, the impact of product placement on the attitudes of consumers and their relation to this form of promotion. The research was based on a specially prepared questionnaire, which was completed by the respondents using an online survey. The analysis of the collected material allows to formulate the following conclusions. It should be noted that product placement in television programs is very well recognized by the recipients. Especially visual placement, which takes place in TV series and culinary programs. Promoted products are usually food products and mobile networks. In the majority of respondents, this form of promotion does not raise any objections. They like its very much and declare the willingness to buy products promoted in this way. Product placement is a form of promotion better accepted than advertising and it should be seen in the future in promoting products. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
104--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Czarnecki A. Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, [Product placement. An unconventional way of promotion], PWE, Warszawa. 2003.
  • 2. Grzybczyk K. Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, [Product placement. Legal issues], Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2012.
  • 3. http://pentagon-research.com/oferta/badania-product-placement, http://www.krrit.gov.pl/wyszukiwarka/index,1.html?Scope=http:%F/www.krrit.gov.pl/&Query=lokowanie+produktu.
  • 4. Kumor K. Społeczna recepcja product placement, [Social reception product placement]. W: Kubiak K.. (red.) Społeczna recepcja public relations, [Social reception of public relations]. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa. 2011.
  • 5. Mroczkowska A. Product placement jako narzędzie promocji we współczesnej polskiej kinematografii [Product placement as a promotion tool in contemporary Polish cinematography]. W: Dębski M. (red.) Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych [Marketing communication in contemporary image activities]. Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź. 2014.
  • 6. Niczewski R., Potrzebowski J. Product placement jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, [Product placement as an effective marketing communication tool]. Agora, Warszawa. 2011.
  • 7. Nowińska E. Zwalczanie nieuczciwej reklamy, [Fighting unfair advertising]. Wydawnictwo Univeristas, Kraków. 2001.
  • 8. Urbaniec E. Product placement. Medioznawstwo a marketing kreatywny, [Product placement. Media studies and creative marketing]. Novae Res, Gdynia. 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171528144

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.