PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 29 | 144--161
Tytuł artykułu

Lokowanie produktu jako budowa wizerunku firmy na przykładzie wybranych seriali telewizyjnych

Warianty tytułu
Product Placement as a Company Image Construction on the Example of Selected Television Series
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł dotyczy zagadnienia nowoczesnej formy reklamy jaką jest lokowanie produktu, a konkretnie metody budowania wizerunku na przykładzie seriali telewizyjnych. W opracowaniu przedstawiono krótką informacje dotyczącą historii i definicji product placement oraz analizę wyników badań empirycznych, których celem było określenie wpływu lokowania produktu na decyzje nabywcze badanych konsumentów. Badania zostały przeprowadzone w listopadzie 2017 roku przy wykorzystaniu kwestionariusza anonimowej ankiety na grupie 130 osób, mieszkańców Polski powyżej czternastego roku życia. (abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with the issue of a modern form of advertising, which is product placement, specifically the method of image building on the example of television series. The paper presents short information about the history and definitions of product placement and the results of empirical research aimed at determining the impact of product placement on purchasing decisions of the surveyed consumers. The research was carried out on November 2017 using an anonymous questionnaire on a group of 130 people, Polish residents over the age of fourteen. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
144--161
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • 1. Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, [Product placement. An unconventional way of promotion], PWE, Warszawa 2003.
  • 2. Dębski M., Kreowanie silnej marki, [Creating a strong brand], PWE, Warszawa 2009.
  • 3. Gębarowski M., Nowoczesne formy promocji, [Modern forms of promotion], OFICYNA, Rzeszów 2007.
  • 4. Grzybczyk K., Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, [Product placement. Legal issues], Wolters Kuwer, Warszawa 2012.
  • 5. Kumor K., Społeczna recepcja product placement, [Social reception product placement], Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
  • 6. Maślak D.A., Nauki o mediach. O lokowaniu produktu jako elemencie strategii reklamowej na przykładzie polskiego serialu Przyjaciółki, [Media studies. About product placement as an element of advertising strategy on the example of the Polish series Friends], "Civitas et Lex" 2016/1(9).
  • 7. Niczewski R., Potrzebowski J., Product Placement. Product Placement jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, [Product Placement. Product Placement as an effective marketing communication tool], Perfekt, Warszawa 2011.
  • 8. Reisner J., Rynek telewizyjny w 2015 roku, [TV market in 2015], KRRiT, Warszawa 2016.
  • 9. Sznajder. A, Alianse marketingowe partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, [Marketing partnership partnerships of enterprises to increase competitiveness], OFICYNA, Warszawa 2012.
  • 10. Walotek-Ściańska K., Product placemenet w filmie, [Product placement in films] ,SN WSH Zarządzanie (2), Radom, 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171528212

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.