PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 6, cz. 3 Współczesne wyzwania marketingowe | 23--35
Tytuł artykułu

Mapa potrzeb klienta na przykładzie systemów stropowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Needs Map on the Example of Floor Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie mapy potrzeb klienta jako uniwersalnego narzędzia w procesie obsługi klienta na przykładzie systemów stropowych, a także uproszczona charakterystyka tego rynku z punktu widzenia popularności poszczególnych rozwiązań oraz czynników wyboru produktu stropowego. Informacje prezentowane w niniejszym artykule zostały oparte o analizę literatury oraz wyniki badań ilościowych przeprowadzonych w okresie wrzesień 2015 - luty 2016. Szczególny nacisk położono na postrzeganie określonych systemów oraz kryteriów wyboru, jakimi kierują się różne grupy osób biorących udział w projektowaniu budynków oraz podejmujących decyzje zakupowe. Wyniki badań ilościowych będących podstawą wnioskowania stanowią fragment projektu badawczego pt. "Polski rynek systemów stropowych". (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to present the customer needs map as a universal tool in the customer service process on the example of floor systems, as well as to provide a simplified description of the characteristic features of this market with regard to the popularity of the specific solutions and the determinants of selection of this product. The contribution draws on the available literature and a questionnaire survey carried out within the project entitled "The Polish market of floor systems" completed in the period from September 2015 to February 2016. As the research results reveal, the most popular solutions on the Polish market are monolithic floors as well as multi-rib beam and air block floors. Apart from the construction parameters, it is also the technical-economic criteria that play a vital role in the process of selection of a given floor system. At this point, the key factors are price, time-effectiveness and simplicity of construction. The technical criteria subjected to evaluation were the following: thermal insulation, noise insulation, the finishing of the lower surface, health protection and environment-friendliness. In this respect, contrary to prior expectations, noise insulation turned out instrumental. Based on the factors and criteria set out in the survey, a special map of customer needs relevant for the process of selection of a floor system has been created. Among other purposes, the map is supposed to enable a more profound relationship with customers, individualisation, streamlining and unification of the customer service process, as well as a better understanding of their needs. Apart from streamlining the customer service process, the customer needs map may stimulate the realisation of the strategic targets of the company as regards long-lasting competitive advantage built upon a complex, multi-dimensional product. (original abstract)
Twórcy
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Środzie Wlkp.
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T. (red.) (1998), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa.
  • Derkowski W., Niesyczyński M. (2016), Stropy betonowe, "Materiały Budowlane", nr 4, s. 117-120.
  • Drobiec Ł. (2008), Rodzaje stropów stosowanych w budownictwie, "Materiały Budowlane", nr 5, ss. 2-4.
  • Kisiołek A. (2017), Rynek systemów stropowych w Polsce. Analiza wybranych rozwiązań na przestrzeni lat 2015-2016, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Środzie Wlkp., Środa Wlkp. - Poznań.
  • Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K. (2007), Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław.
  • Kotler P. (2005), Marketing, wyd. 11, Rebis, Poznań.
  • Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2010), Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa.
  • Levitt T. (1969), The Marketing Mode, Mc Graw-Hill, New York.
  • Lodish L. M., Morgan H. L., Archambeau S. (2010), Marketing - to działa!, Wolters Kluwer Business, Warszawa.
  • Macko M. (2016), Jak myślenie projektowe zmienia postrzeganie oferty, "Harvard Business Review Polska", nr 10 (164), art. nr A1610A.
  • Michalak H., Pyrak S. (2011), Stropy [w:] L. Lichołaj (red.), Budownictwo ogólne, elementy budynków, podstawy projektowania, t. 3, Arkady, Warszawa, s. 715-798.
  • Mirski J.Z., Łącki K. (1998), Budownictwo z technologią 2, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
  • Rosa G. (2016), Zachowania konsumentów na rynku [w:] G. Rosa, J. Perenc, I. Ostrowska (red.), Marketing Przyszłości. Od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego, C.H. Beck, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.) [online], http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19940890414/U/D19940414Lj.pdf, dostęp: 04.06.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171528936

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.