PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 30 | 143--152
Tytuł artykułu

Innowacyjność na lokalnym rynku turystycznym - teoria i badania własne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation in a Local Tourism Market - Theory and Personal Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie w wąskim zakresie powiązań pomiędzy innowacyjnością przyjętych rozwiązań w turystyce a promocją produktu i określonego obszaru turystycznego. Oznacza to podjęcie tematu, który na pierwszym miejscu przedstawia innowacje, a na drugim tradycyjne walory i atrakcje turystyczne. Współcześnie innowacyjność jest ważnym elementem gospodarki oraz czynnikiem stymulującym jej rozwój. Z kolei turystyka jest dziedziną życia społeczno-gospodarczego, której podstawą są naturalne walory mające charakter atrakcji turystycznych. W artykule zostaną poddane analizie wybrane aspekty związane z podjętym tematem: pojęcie innowacyjności, podstawa prawna innowacyjności w turystyce, ocena działań innowacyjnych na wybranym przykładzie. W artykule zastosowano metodę dogmatyczno-prawną oraz metodę empiryczną - sondażu diagnostycznego, technika ankietowanie. Przeprowadzone badania ankietowe odniesiono do gminy Pokój, która jest w trakcie trwania procedury uzyskania statusu uzdrowiska i która posiada niewątpliwe walory przyrodnicze. Całość zamykają wnioski końcowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this article is a restricted study of the relationship between accepted innovations in tourism and the promotion of a product in a specific tourist area. This entails first, introduces said innovation, and second, traditional qualities and tourist attractions. Contemporary innovation is an important economic element and a stimulating factor for economic development. Tourism as such, is an area of socio-economic life whose foundation is natural features translating into tourist attractions. The article analyzes selected aspects associated with the selected topic: the concept of innovation, legality of innovation in tourism, and assessment of innovative activity in a selected case study. The study employs the study of legal doctrine and empirical research i.e. diagnostic survey and questionnaire techniques. The locale studied is the Pokój Commune in the Opole Voivodship which is endeavoring to gain health resort status, and which undoubtedly has many natural qualities. The article ends with summary remarks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
143--152
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Fedyk, W., Sołtysik, M., Walas, B., Metody i narzędzia oceny skuteczności wdrażania strategii rozwoju turystyki oraz produktów turystycznych. Zróżnicowania regionalne i lokalne, [Methods and tools for evaluating the effectiveness of implementation of tourism development strategies and tourism products. Regional and local differences] "Ekonomiczne Problemy Turystyki" 3 (27), Szczecin 2014, s. 127-146.
  • 2. Olearnik J., Pasek K., Innowacyjność w turystyce i jej oddziaływanie promocyjne, [Innovation in tourism and its promotional impact], "Rozprawy Naukowe AWF" 46, Wrocław 2014, s. 91-102.
  • 3. Rapacz A. (red.), Gospodarka turystyczna w regionie. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, [Tourism economy in the region. Selected issues of its functioning] AE, Wrocław, Wydawnictwo Jeremen Press, Jelenia Góra 2007.
  • 4. Trzmiel-Grzybowska W., Rozwój przedsiębiorczości przez innowacje w Polsce Wschodniej, [Development of entrepreneurship through innovations in Eastern Poland] (w:) D. Zarzecki (red.), Czas na pieniądz. Zarządzanie finansami. Współczesne wyzwania teorii i praktyki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011. s. 353.
  • 5. Wójcik G., Znaczenie i uwarunkowania innowacyjności obszarów wiejskich w Polsce, [Importance and conditions of innovativeness of rural areas in Poland] "Wiadomości Zootechniczne", 1 (XLIX), Kraków 2011, s. 161-168.
  • 6. Zastempowski M., Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, [Conditions for building the innovative potential of Polish small and medium-sized enterprises] UMK, Toruń 2010, s. 55-56.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529072

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.