PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 tom 1 | 364--376
Tytuł artykułu

Marketingowa wartość odpadów komunalnych : garbologia

Warianty tytułu
Marketing Value of Municipal Waste : Garbology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wykazanie wartości marketingowej odpadu komunalnego, który dzięki właściwemu gospodarowaniu staje się m.in. narzędziem realizacji koncepcji marketingu społecznego, strategicznego i integralnego podmiotów sektora gospodarki odpadami, a także jest nośnikiem informacji, użytecznych w procesie badań marketingowych. Szczególnie interesujące wydaje się to w przypadku perspektywicznie rokującego sektora podmiotów gospodarki odpadami, ważnego dla dobrostanu społecznego w strategicznej perspektywie czasowej. W artykule przede wszystkim wykorzystano metody badań konceptualnych oraz jakościowych badań empirycznych (case study). Wyniki badań pokazują, że efektywna gospodarka odpadami nosi znamiona marketingowe, a przedmiot działania - odpady komunalne posiadają wartość marketingową i z całą pewnością są narzędziem realizacji koncepcji marketingu społecznego, marketingu strategicznego i marketing integralnego. Badania nad problematyką marketingowej wartości odpadów komunalnych otwierają szerokie pole możliwości, jeszcze niedostatecznie wykorzystywane, w relacjach podmiotów rynków pierwotnego i wtórnego, podmiotów badanego sektora z agencjami/działami badań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to demonstrate the market value of municipal waste, that is, through proper management, the tools of realising the concept of social marketing, the strategic, and integral one in the waste management sector, and it can carry the information that is useful in the marketing research process. This is particularly interesting in case of the prospective sector of waste management, that is important for social well-being in a strategic timeframe. In the article, the methods of conceptual research and qualitative empirical research were used. The results show that effective waste management is marketing-oriented, and the subject of the action - municipal waste has a marketing value and it is certainly a tool for realising the concept of social marketing, strategic marketing, and integral marketing. Research on the issue of marketing of municipal waste opens a wide range of opportunities, in creation of relations of primary and secondary market players, research sector entities, and marketing research agencies/departments. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
364--376
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Adventures in Garbology: What Trash Can Tell Us by Jill Baguchinsky (2017), http://itech.fgcu.edu/&/issues/vol2/issue2/garbology.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529220

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.