PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 45 | nr 1 | 127--135
Tytuł artykułu

Key Performance Indicator as a Type of Performance Measurement - Analysis of a Chosen Enterprise

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Key Performanance Indicator jako wskaźnik pomiaru efektywności - analiza wybranego przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Key Performance Indicators stanowią istotny wskaźnik wykorzystywany przez organizacje w procesach pomiaru stopnia realizacji wyznaczonych celów. KPI pozytywnie wpływają na efektywność zadań wykonywanych przez pracowników, co determinuje poziom otrzymywanego przez nich wynagrodzenia. W artykule ukazano istotę i sposobność wdrożenia wskaźnika KPI oraz kluczowe wyzwania stojące przed działem controllingu. Przeprowadzone badania własne wykazały, iż zastosowanie analizowanej metodyki pozwoli na rozwój firmy i podejmowanie przez pracowników coraz to bardziej produktywnych zadań. (abstrakt oryginalny)
EN
Key Performance Indicators are key business metrics used by organizations in the processes of evaluating and measuring the extent to which the objectives have been achieved. KPIs positively affect the effectiveness of tasks performed by employees, which determines the level of remuneration they receive. The article shows the essence and the way of implementing the KPI indicators as well as the key challenges faced by the controlling department. Own research has shown that the use of such methodology is supposed to allow the company to develop and employees to undertake increasingly more productive tasks. (original abstract)
Rocznik
Tom
45
Numer
Strony
127--135
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Brown G.M., (1996), Keeping Score . Using the Right Metrics to Drive World Class Performance, Productivity Press, New York.
  • Kałużna J. (2016), Jak wyznaczyć cele i KPI dla kierowników działów?, "Controlling i Zarządzanie", nr 4.
  • Szarska E. (2017), KPI- ryzyko dla zwinnych zespołów, "Controlling i Zarządzanie", nr 5.
  • Grycuk A., (2010), Kluczowe wskaźniki efektywności (kpi) jako narzędzie doskonalenia efektywności operacyjnej firm produkcyjnych zorientowanych na lean, "Przegląd organizacji", nr 2.
  • https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/kpi/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529272

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.