PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 6, cz. 3 Współczesne wyzwania marketingowe | 229--238
Tytuł artykułu

Rola projektów kampanii "Cała Polska czyta dzieciom" w rozwoju dziecka i rozwijaniu kultury czytelniczej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of the Campaign of the "All of Poland Reads to Kids" in Child Development and the Development Of Readership Culture
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiek XXI jest czasem dynamicznego rozwoju mediów, do których posiadamy natychmiastowy, globalny i nieograniczony dostęp. Tkwimy w kulturze obrazu, w którym jest tekst, a wraz z nim pretekst do refleksji. Dorośli z różnym skutkiem radzą sobie z tą zasygnalizowaną triadą. Panująca obecnie kultura wizualno-medialna jest także dostępna dzieciom, które nie mają wystarczającej wiedzy i doświadczenia, aby posługiwać się racjonalną, a jeśli trzeba to krytyczną, oceną mediów i kreowaną przez nie wizją świata [Kochanowska 2018, s. 130]. Zatem jedną z form budowania wiedzy, sposobem rozumienia ludzi i świata jest pozytywny kontakt dzieci z książką. Kelly Gallagher wymienia perspektywiczne korzyści z czytania: daje ono satysfakcję, rozwija słownictwo oraz wypowiedzi pisemne. Jest trudne, ale potrzebne - przygotowuje do sprawczości na rynku pracy, daje satysfakcję intelektualna i finansową oraz broni przed wykluczeniem społecznym [Gallagher 2007, s. 35]. (fragment tekstu)
EN
This article is a contribution to research on the marketing and educational effectiveness of the Social Campaign "All of Poland Reads to Kids". The action project belongs to the ABCXXI Foundation - Emotional Health Program. The article presents selected campaign projects and its effects in the area of education and training of children. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Pomorska w Słupsku
Bibliografia
  • Brzezińska A. (1987), Czytanie i pisanie - nowy język dziecka, WSiP, Warszawa.
  • Gallagher K. (2007), Jak zachęcać do czytania: minilekcje dla uczniów gimnazjum i liceum, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk.
  • Goleman D. (2015), Inteligencja emocjonalna, wyd. Media Rodzina, Poznań.
  • Jakubowicz-Bryx A. (red.) (2011), Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej, Wyd. UKW, Bydgoszcz.
  • Kochanowska E. (2018), Wiedza osobista dziecka w refleksji i praktyce nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Impuls, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529654

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.