PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 40 | 202--214
Tytuł artykułu

Badanie dojrzałych systemów zarządzania jakością

Warianty tytułu
Examination of Developed Systems of Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono wyniki badań dojrzałych systemów zarządzania jakością zrealizowanych na próbie finalistów konkursu Polskiej Nagrody Jakości. Opierając się na wynikach badań ankietowych określono rozumienie i postrzeganie systemu przez pełnomocników ds. jakości. Zidentyfikowano korzyści z posiadania systemu oraz motywacje i korzyści związane z udziałem w konkursie Polskiej Nagrody Jakości. Poddano analizie uzyskane wyniki oraz podjęto próbę ich konfrontacji z wynikami wcześniej przeprowadzonych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
In the study there are examination results presented regarding developed systems of quality management conducted on the sample of competition finalist of Polish Quality Award. Basing on the results of questionnaire research there were system understanding and perceiving determined by the quality representatives. Furthermore, benefits from system possession were indicated as well as motivations and advantages connected with the participation in Polish Quality Award. Then, the obtained results were analyzed and the attempt was made of confronting them with the results received in the previously conducted research. (original abstract)
Rocznik
Tom
40
Strony
202--214
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Antony J., Leong K., Knowles G., Critical success factors of TQM implementation in Hong Kong industries, "International Journal of Quality & Reliability Management", 2002, vol. 19, no. 5, p. 551-566.
  • Claver E., Tari J.J., Molina J.F., Critical factors and results of quality management: an empirical study, "Total Quality Management", 2003, vol. 14, no. 1, p. 91-118.
  • Dilber M., i in., Critical factors of total quality management and its effect on performance in health care industry: a Turkish experience, "Problems and Perspectives in Management", 2005, vol. 4, p. 220-234.
  • Klefsjo B., Berquist B., Garvare R., Quality management and business excellence, customers and stakeholders, "The TQM Journal", 2008, vol. 20, no 2, p. 120-129.
  • Ligarski M.J., Czy certyfikowany system jakości przeszkadza w zarządzaniu organizacją, "Przegląd Organizacji", 2006, nr 9, s. 35-38.
  • Ligarski M.J., Czy system zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 można z powodzeniem zastosować w bankowości, "Przegląd Organizacji", 2008, nr 2, s. 36-40.
  • Ligarski M.J., Ocena systemów zarządzania jakością w administracji publicznej - perspektywa pełnomocnika ds. jakości, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", 2010, nr 4, s. 295-302.
  • Ligarski M.J., Ocena systemu zarządzania jakością - wyniki badań, "Towaroznawcze Problemy Jakości", 2007, nr 4(13), s. 25-35.
  • Ligarski M.J., Podejście systemowe do zarządzania jakością, Monografia, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.
  • Ligarski M.J., Pomiar skuteczności systemu zarządzania jakością w organizacji, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", 2007, nr 5, s.79-84.
  • Ligarski M.J., System zarządzania jakością - szansa czy zagrożenie dla organizacji, "Przegląd Organizacji", 2007, nr 2, s. 38-41.
  • Mahadevapp B., Kotreshwar G., Quality management practices in India ISO 9000 certified companies: an empirical evaluation, "Total Quality Management", 2004, vol. 15, no. 3, p. 295-305.
  • Watson G.H., Total Quality, Total Commitment, "Quality Progress", 2008, no 8, p. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171529834

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.