Czasopismo
2005
|
nr 1070, t. 1 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1
|
186--191
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Direct Sale of Agricultural Products in the Conditions of Polish Membership in the European Union
Języki publikacji
Abstrakty
Szczególne problemy dla producenta rolnego może stwarzać bezpośrednia sprzedaż mięsa i przetworów mięsnych, dlatego też niniejszy artykuł poświęcono główne tej kwestii. (fragment tekstu)
Direct sale of meat can create special problems for an agricultural manufacturer.
Initiating all changes legal provisions will contribute to the settlement of principles and methods of direct sale of agricultural products. Despite that they will force the Polish farmer accept the considerably higher standards then the hygienic. They will secure the behaviour of indispensable requirements, particularly important in case of direct sale of meat products.
The direct sale gives the chance the procurement from farmers additional earnings. (original abstract)
Initiating all changes legal provisions will contribute to the settlement of principles and methods of direct sale of agricultural products. Despite that they will force the Polish farmer accept the considerably higher standards then the hygienic. They will secure the behaviour of indispensable requirements, particularly important in case of direct sale of meat products.
The direct sale gives the chance the procurement from farmers additional earnings. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
186--191
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
- Barker J., Marketing rolniczy, AR, Poznań 1993.
- Direktvermarktung und Bauernmärkte, Basisinformationen zur Direktvermarktung, Bayerisches Staatsministerium für Landwirtschaft und Forsten, Referat M 1, http://www.stmlf-design2.bayern.de/alle/cgi-bin/go.pl?region=home&page=http://www.stmlf-design2.bayern.de/stmelf/m_l/direktvermarkt/basisinfo.html.
- http://www.bayern-gastronomie.com/themen/market/direkt01.htm.
- Landwirtschaftliche Direktvermarktung, Galloway-Zucht Gebrüder Johlen, http://home.tonline.de/home/johlen/direkt.htm.
- Musial W., Otoliński E., Sprzedaż bezpośrednia produktów rolniczych w Austrii, "Wieś i Rolnictwo" 1997, nr 3(96).
- Runowski H., Ograniczenia i szanse rolnictwa ekologicznego, SGGW, Warszawa 1996.
- Stadler J., Gastro-Themen - Direktvermarktung, Transparenz schafft Vertrauen, "Gastronomie Report" 2002.
- Sznajder M., Trębacz A., Adamczyk G., Rynek rolny, Poznań 1997 (nakładem autora).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530254