PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 | 73--81
Tytuł artykułu

Rola CSR w kształtowaniu zaufania konsumentów do marki organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of CSR in Shaping Consumer Confidence to the Organizational Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
CSR stanowi dobrowolne zachowania rynkowe współczesnych organizacji, wynikające z potrzeb właścicieli, zarządzających, a także interesariuszy. Zarządzenie zaufaniem do marki przedsiębiorstwa korzysta z działań CSR. Jednocześnie zaufanie do organizacji w kontekście relacji firmy z interesariuszami stało się istotną częścią efektywnej polityki CSR. Celem artykułu jest analiza czy i w jakim stopniu polityka CSR realizowana przez organizację, kształtuje poziom zaufania konsumentów do marki. Dokonano tego na podstawie analizy literatury oraz badań sondażowych prowadzonych przez autora. (abstrakt oryginalny)
EN
CSR is a voluntary market behavior. Business ethics is an element of trust-based management, which translates into the organization's CSR policy. Trust has become an important, even crucial element in effective CSR policy. The purpose of this article is to present the results of research on trust in the organization's brand as an important element of CSR policy. Based on literature studies and empirical research analysis, a brand trust has been presented as part of an organization's CSR policy. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Bowen H.R., 1953, Social responsibilities of the businessman, Harper & Brothers, New York.
  • 2. Bugdol M., 2010, Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • 3. Bugdol M., 2015, Problem zaufania w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 378, s. 79-90.
  • 4. Carroll A. B., 1999, Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct, Business and Society, Vol. 38, No. 3, s. 38- 46.
  • 5. Davis K., Blomstrom R., 1975, Business and Society, McGraw-Hill, New York.
  • 6. Dryl T., 2014, Zaufanie konsumenta do marki produktu na rynku konsumpcyjnym, Marketing i Rynek, nr 8, s. 1044-1051.
  • 7. Dryl W., 2014, The relativity of luxury - a luxury product from a perspective of Polish and foreign consumer, Journal of Intercultural Management, Vol. 6, No. 4, s. 25-37.
  • 8. Dryl W., Kozłowski, A., 2016, The attitude to luxury amongst young Polish and Portuguese consumers, Economics and Business Review, Vol. 2(16), No. 2, s. 94-112.
  • 9. Du S., Bhattacharya C.B., Sen S., 2010, Maximizing Business Returns to Corporate Social Responsibility (CSR): The Role of CSR Communication, International Journal of Management Reviews, Vol. 12/1, s. 8-19.
  • 10. Fifka M. S., 2009, Towards a More Business-Oriented Definition of Corporate Social Responsibility: Discussing the Core Controversies of a Well-Established Conceptl, Journal Service Science and Management, No. 2(4), s. 312-321.
  • 11. Freeman R., Gilbert D., 1988, Corporate Strategy and the Search For Ethics, Englewood Cliffs, N.J., Prentice Flail.
  • 12. Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, The New York Times Magazine 33.
  • 13. Grudzewski W. M., Hejduk, 1. K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M., 2009, Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Kraków.
  • 14. Jaklik A., Laguna M., 2015, Zaufanie w organizacji. Analiza sposobów ujęcia i modeli teoretycznych, Psychologia społeczna, nr 10, s. 84-99.
  • 15. Lee K., Oh WY., Kim N., 2013, Social Media for Socially Responsible Firms: Analysis of Fortune 500 s Twitter Profiles and their CSR/CSIR Ratings, Journal of Business Ethics, Vol. 118, issue 4, s. 791-806.
  • 16. Levitt T., 1958, The Dangers of Social Responsibility, Harvard Business Review, Vol. 36 No. 5, s. 41-50.
  • 17. Nogalski B., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ocenie studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania uczelni Trójmiasta, w: Kulawczuk R, Poszewiecki A. (red.), Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, FRUG, Gdańsk, s. 215-227.
  • 18. Nogalski B., Waśniewski J., Dryl T., 2014, Brand of a product and knowledge about its producer as factors determining consumers trust in brand, w: Managing organizations in changing environment: models, concepts, mechanisms, Jaki A., Rojek T., (red.), Foundation of the Cracow University of Economics, Kraków, s. 279-291.
  • 19. Nooteboom B., Berger H., Noorderhaven N.G., 1997, Effects of Trust and Governance on Relational Risk, Academy of Management Journal, Vol. 40, No 2, s. 308-338.
  • 20. Paliszkiewicz J., 2013, Zaufanie w zarządzaniu, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 21. Porter M.E., Kramer M. R, 2006, The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, Harvard Business Review No. 12, s. 78-92.
  • 22. Rok B., 2007, Etyczność, ekonomiczność i efektywność koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, w: Współczesne wyzwania nauk praktycznych, red. A. Lewicka-Strzałecka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa, s. 240-255.
  • 23. Stecko J., 2012, CSR 1.0 a CSR 2.0 porównanie i analiza pojęć, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej nr 285, s. 119-125.
  • 24. Sztompka P.,1999, Trust: A Sociological Theory, Cambridge University Press.
  • 25. Zapłata S., Kaźmierczak M., 2011, Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530580

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.