PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 9 (CD) | 1036--1046
Tytuł artykułu

Konsument pokolenia Z wobec komunikacji marketingowej - wyzwania i ograniczenia

Autorzy
Warianty tytułu
Generation Z Consumer Toward Marketing Communication - Benefits and Limitations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na specyfikę grupy konsumentów należącej do tzw. pokolenia Z. Literatura przedmiotu określa ich również jako pokolenie C, generację multitasking, ciche pokolenie, generację @, generation V, czy pokolenie internetowe. Za pokolenie to uznaje się umownie osoby urodzone po roku 2000. Z punktu widzenia komunikacji marketingowej istotną cechą określającą je jest fakt dorastania w otoczeniu świata cyfrowego i aktywność zakupowa, której od zawsze towarzyszy Internet i technologia mobilna. Wykorzystując badania studialno-literaturowe, dane statystyczne oraz badania wtórne w artykule zawarto charakterystykę konsumentów generacji Z. Ujęto wyróżniki komunikacyjne przemawiające do tej grupy. W szczególności w artykule skupiono się na zachowaniach rynkowych oraz uwarunkowaniach wykorzystania narzędzi marketingowych w komunikacji z generacją Z wskazując wyjątkowe korzyści oraz ograniczenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of this article is to show specify group of consumers belong to generation Z, also called generation C, multitasking generation, silent generation and generation @, generation V, Internet generation. That consumers were born after 2000 and they grow up in digital environment with permanent presence of Internet and mobile technology. It is the major factor determines buying activity of that consumers and as a consequence marketing communication of product and brands for young target group. Based on the literature review and statistics as well available results of market research the article contains detail characteristic of generation C. In particular characterizes the conditions of marketing communication with generation Z and the specificity of its use, as well as identifies its strengths and limitations were presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1036--1046
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • 1. Biegaj, D., Traczyk K. (2016). Powab influencerów. Marketing w Praktyce 4(218), 18-20.
  • 2. Clow K.E., Baack D. (2016). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. London: Pearson Education Limited.
  • 3. Fill Ch., Turnbull S. (2016). Marketing communications - discovery, creation and conversations. London: Pearson Education Limited.
  • 4. Kieżel, E., Smyczek, S. (2014). Zachowania konsumentów. Proces unowocześniania konsumpcji. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • 5. Mazurek, P. (2018). Trójwymiarowe spojrzenie na klienta. Marketing w Praktyce 2(240), 64-66.
  • 6. Mącik, R. (2013). Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • 7. McQueen, M. (2016). Pokolenie Y. Współistnienie czy współdziałanie. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
  • 8. Michałkiewicz, I. (2015). Zet nie ceni małych kroków. Marketing w Praktyce 2(204), 75-77.
  • 9. Reformat, B. (2015). "I Con - Ja konsument", czyli era nowego inteligentnego, wielokanałowego konsumenta w handlu detalicznym. Handel Wewnętrzny 3(355), 205-215.
  • 10. Sowa, I. (2015). Młody konsument w wirtualnej przestrzeni. Handel Wewnętrzny 6(359), 173-183.
  • 11. Van Den Bergh, J., Behrer, M. (2012). Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?. Warszawa: Samo sedno.
  • Dunajska, A. (2018). Ci okropni młodzi ludzie i ich smarforny, https://plus.kurierlubelski.pl/magazyn/a/ci-okropni-mlodzi-ludzie-i-ich-smartfony,13132328, [dostęp 30.03.2018].
  • Mardosz-Grabowska, A. (2018). Trendy 2018 wg ekspertów CIM, https://nowymarketing.pl/a/16613,trendy-2018-wg-ekspertow-cim, [dostęp 30.03.2018].
  • Młody konsument w Polsce (2016), https://biznes.newseria.pl/komunikaty/handel/mlody_konsument_w_polsce,b1470800442, [dostęp 30.03.2018].
  • Pierścińska, A. (2018). Fejs się nie kończy, a już na pewno nie dla młodych, https://marketingprzykawie.pl/artykuly/fejs-sie-konczy-a-juz-pewno-dla-mlodych/,[dostęp 30.03.2018].
  • Rocznik demograficzny 2017, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-demograficzny-2017,3,11.html, [dostęp 30.03.2018].
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2017, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-statystyczny-rzeczypospolitej-polskiej-2017,2,17.html, [dostęp 30.03.2018].
  • Szymczyk, J. (2018). Pokolenie Z na rynku pracy - charakterystyka, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pokolenia-w-pracy-cz-4-pokolenie-z, [dostęp 30.03.2018].
  • "Świat młodych" w badaniu IQS (2018), https://marketingprzykawie.pl/espresso/swiat-mlodych-badaniu-iqs/, [dostęp 30.03.2018].
  • Tobota, M. (2018). X, Y, Z, czyli o pułapce szufladkowania pokoleniowego, https://marketingprzykawie.pl/artykuly/x-y-czyli-o-pulapce-szufladkowania-pokoleniowego/, [dostęp 30.03.2018].
  • Walków, M. (2017). Pokolenia na rynku pracy w Polsce - kim są baby boomers, X, Y i C?, https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/kariera/millenials-pokolenie-x-y-z-i-baby-boomers-kim-sa-na-rynku-pracy/6e53lmr, [dostęp 30.03.2018].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530626

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.