PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1070, t. 1 Agrobiznes 2005 : zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1 | 284--290
Tytuł artykułu

Zachowania konsumenckie na rynku kawy ze szczególnym uwzględnieniem roli marki

Warianty tytułu
Consumers Behaviour on Coffee Market with Special Attention Given to the Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania była analiza zachowań konsumenckich na rynku kawy, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia marki, postrzeganej jej jakości oraz lojalności konsumentów. (fragment tekstu)
EN
Brand is a special marketing tool associated with the process of company's identification, building the added value and achieving competitive advantage. The aim of this study is to analyse selected aspects of consumers' behaviour on coffee market with special attention given to purchase behaviour, perceived brand quality and brand loyalty. The empirical research was conducted in 2003 in the form of questionnaires with 200 coffee consumers in Warsaw and Warsaw area. On coffee market, the activity leading to the creation of loyalty and increase of the role of the brand concentrate on TV, press and radio advertising. It is related with well-known brands with high indices of perceived brand quality and high groups of consumers always purchasing the same brand. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aaker D.A., Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York 1991.
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  • Falkowski A., Tyszka Т., Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Warszawa 2001.
  • Foxall G. R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  • Górska-Warsewicz H., Konsumencka ocena jakości żywności, "Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12, s. 35-37.
  • Górska-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl Т., Marka na rynku produktów żywnościowych, SGGW, Warszawa 2002.
  • Huber K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Rzeczpospolita Businessman Book, Warszawa 1994.
  • Kall J., Silna marka, PWE, Warszawa 2001.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Prentice Hall International Inc., Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wyd. ABC, Warszawa 1998.
  • Śledański A., Gra wyrazistą marką "Marketing w Praktyce" 2002, nr 4, s. 16-18.
  • Urbanek G., Koncepcja kapitału marki, "Marketing i Rynek" 2000a, nr 5, s. 8-10.
  • Urbanek G., Marka a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2000b, 8-9, 8-12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171530690

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.