PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 49 Społeczno-ekonomiczne aspekty rozwoju gospodarki cyfrowej : koncepcje zarządzania i bezpieczeństwa | 441--453
Tytuł artykułu

Ocena e-bankowości i e-płatności w Polsce - perspektywa klienta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of E-Banking and E-Payments in Poland: Customer Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z najbardziej równomiernie i w sposób zrównoważony rozwijającym się sektorem gospodarki jest bankowość elektroniczna. W stosunku do trzeciego kwartału roku 2015 w trzecim kwartale roku liczba klientów indywidualnych, mających potencjalny dostęp do konta, wzrosła o 21,71% (co wynosiło 4,94% - więcej niż w analogicznym okresie 2014/2015), osiągając ponad 33,009 mln użytkowników, co stanowi 86% całego społeczeństwa. Liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła w tym samym okresie o ponad 5,44% (co stanowi 55% osób mających potencjalny dostęp do konta elektronicznego). Jest to więc znaczący rynek, bardzo zróżnicowany i może stanowić szerokie pole do analiz badawczych.(fragment tekstu)
EN
The main aim of this article is to analyse the collected opinions on the use of electronic banking tools by individual clients in Poland, as of the end of 2016. The research has been carried out using the CAWI method. The survey questionnaire, which was verified by finance experts, was made available to respondents on the servers of the Faculty of Management at the University of Warsaw. The following article structure has been adopted: after a brief introduction, the authors presented the assumptions of the conducted research and the research method, and subsequently the authors carried out an analysis and discussion of the obtained findings and conclusions, which may be seen as supplementary in relation to the previous studies conducted in the summer of 2016.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Batorski D., Korzystanie z mediów 2015, w: Diagnoza Społeczna. Warunki i jakość życia Polaków, J. Czapliński, T. Panek (red.), vol. 9, issue 4, Contemporary Economics, Warszawa 2015.
  • Chiou W. C., Lin C. C., Perng C., A strategic framework for website evaluation based on a review of the literature from 1995-2006, "Information & Management" 2010, vol. 47, no. 5-6, s. 282-290.
  • Chmielarz W., Systemy elektronicznej bankowości, Difin, Warszawa 2005.
  • Chmielarz W., Łuczak K., Mobile Payment Systems in Poland - Analysis of Customer Preferences, "Transformationsin Business&Economics" 2016, vol. 15, no. 2a (38A),s. 523-538.
  • Chmielarz W., Parys T., Czynniki warunkujące wykorzystanie handlu elektronicznego w sklepach internetowych z punktu widzenia klientów indywidualnych, "Studies and Proceedings of Polish Association for Knowledge Management" 2017, t. 83, s. 4-15.
  • Chmielarz W., Zborowski M., Conversion Method in Comparative Analysis of e-Banking Services in Poland, w: Perspectives in Business Informatics Research, A. Kobyliński, Sobczak (red.), seria: Lecture Notes in Business Information Processing,nr 158, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg 2013, s. 227-240.
  • Chmielarz W., Zborowski M., Internetowy dostęp do serwisów bankowych przez platformę Windows, w: Mobilne aspekty technologii Informacyjnych, W. Chmielarz (red.),Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2016, s. 145-160.
  • Chmielarz W., Zborowski M., Comparative analysis of e-banking services of the most popular banking websites in Poland in 2016, artykuł przesłany do druku w materiałach konferencji BIR, 2017.
  • Chmielarz W., Zborowski M., Comparative Analysis of Electronic Banking Websites in Poland in 2014 and 2015, Information Technology for Management, Lecture Notes in Business Information Processing, book series (LNBIP, volume 243), s. 147-161.
  • Chmielarz W., Zborowski M., Analiza porównawcza dostępu internetowego do usług bankowości elektronicznej w wybranych bankach w Polsce w 2015 r., "Studia Ekonomiczne" 2016, t. 275, s. 7-24.
  • Hassa T., Stan i perspektywy rozwoju bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych w Polsce, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów". Szkoła Główna Handlowa 2013, z. 131, s. 39-57.
  • Soufi B., Survey and Expert Evaluation for e-Banking, w: Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction Design, S. Yamamoto (red.), Springer, Berlin, Heidelberg 2013, s. 375-382.
  • Cyfrowa Polska. Szansa na technologiczny skok do globalnej pierwszej ligi gospodarczej,raport McKinsey & Company we współpracy z miesięcznikiem "Forbes", www.mc.kinsey.pl (dostęp: marzec 2017).
  • Dimitriadis E., Mandilas A., Maditinos D., Evaluation of E-banking Dimensions By Greek Customers, "Evaluation of E-banking for ERS" 2011, vol. 14, issue 1, http://abd.teikav.edu.gr/new_articles/029_evaluation.pdf (dostęp: 4.03.2017).
  • https://marketingautomagic.pl/2015/03/polski-handel-mobilny-rozwija-sie-szybciej-niz-e-commerce/ (dostęp: marzec 2017).
  • https://zbp.pl/public/repozytorium/wydarzenia/images/styczen_2017/konferencja_prasowa/Netbank_Q3_2016_500.pdf, 2016 (dostęp: 15.02.2017).
  • NETB@nk Raport Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe. Podsumowanie III kwartału 2016 r., Związek Banków Polskich, https://zbp.pl/public/repozytorium/wydarzenia/images/styczen_2017/konferencja_prasowa/Netbank_Q3_2016_500. pdf, 2016 (dostęp: 15.02.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531092

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.