PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 tom 2 | 283--295
Tytuł artykułu

Luxury Hotel Brand as the Contributor to the Place Marketing

Warianty tytułu
Marka hoteli luksusowych jako przyczynek do marketingu miejsca
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Cel: segment luksusowy odgrywa istotną rolę w branży turystycznej w ogóle i w hotelarstwie w szczególności. Artykuł stanowi przegląd trendów determinujących rozwój segmentu najwyżej plasujących się hoteli w aspektach marketingu miejsca.
Projekt/metodologia/podejście stanowi kombinację wywiadów w celu uzyskania odpowiedzi wybranych luksusowych hoteli. Typologię podejść cechujących różne marki hoteli do brandingu miejsc przygotowano na podstawie danych z wywiadów.
Wyniki badań: główne wyniki wskazują, że marki hoteli luksusowych znajdują się w czołówce z punktu widzenia uwzględniania elementów marketingu miejsca w ramach strategii marki; segment marek luksusowych pozostaje najbardziej stabilną częścią hotelarstwa; wzrost jakościowy przepływów turystów mógłby wnieść większy wkład do PKB niż wzrost ilościowy.
Implikacje społeczne: artykuł przedstawia ewolucję od pojedynczych promocji marek hoteli i marek miejsc do ich naturalnego kobrandingu, w którym nie ma przegranych, oraz śledzi efekty takiej długotrwałej promocji krzyżowej.
Oryginalność/wartość: opracowanie ukazuje różne punkty zbieżności biznesu (marki hoteli) i strategii non-profit/państwa (marki miejsc) w obszarze promocji miejsca przeznaczenia. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose: The luxury segment plays a significant role in the tourism industry in general and in the hotel business in particular. The paper is devoted to the review of the trends determining the development of the top hotel segment in aspects of place marketing.
Design/methodology/approach is a combination of interviews to elicit responses from the selected luxury hotels. A typology of different hotel brands' approaches to place branding was prepared on the basis of the survey data.
Findings: The main findings are that the luxury hotel brands are on the cutting edge of taking into account place marketing items in the brand strategy framework; luxury segment remains the most stable part of hospitality industry; qualitative increase of tourist flow could contribute to GDP more than quantitative growth.
Social implications: The article shows the evolution from separate promotion of the hotels' and place brands to their natural win-win co-branding; traces effects of such long-life cross-promotion.
Originality/value: The paper shows different points of coincidence of business (hotels' brands) and non-profit/state (place brands) strategies at the area of destination promotion. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
283--295
Opis fizyczny
Twórcy
  • Higher School of Economy - St. Petersburg
Bibliografia
  • AccorHotels luxury brands set to take on new momentum in 2017 (2016), https://hotelandtourismonline.com/2016/12/19/accorhotels-luxury-brands-set-to-take-on-newmomentum-in-2017/ [access: 19.12.2016].
  • Anantara Hotels, Resorts & Spas Corporate Social Responsibility (2018), https://www.minorhotels.com/en/sustainability/anantara [access: 01.04.2018].
  • Belmond Corporate Social Responsibility (2018), https://www.belmond.com/corporate-social-responsibility [access: 01.04.2018].
  • Blain C., Levy S.E., Ritchie, J.R.B. (2005), Destination branding: Insights and practises from destination management organizations, "Journal of Travel Research", Vol. 43.
  • Bringing Brand Love and Loyality in Luxury Hospitality (2017), Skift Trends Report.
  • Global Luxury Traveler (2017), Skift and Marriott International's Survey.
  • Global Powers of Luxury Goods: The new luxury consumer (2017), Deloitte Report, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/consumer-industrialproducts/gx-cip-global-powers-luxury-2017.pdf [access: 01.04.2018].
  • Hotelstars Union - Classification Criteria 2015-20 (2015), https://www.hotelstars.eu/fileadmin/Dateien/PORTAL_HSU/Kriterienkataloge/EN_Hotelstars_Union-Criteria_2015-2020.pdf [access: 15.03.2018].
  • Hyatt launched "For a World of Understanding" Campaign (2017), https://www.hotelbusiness.com/hyatt-launches-for-a-world-of-understanding-campaign/ [access: 24.02.2017].
  • ICG Corporate Social Responsibility (2018), https://www.ihgplc.com/en/responsible-business/our-culture-of-responsible-business/responsible-procurement [access: 15.03.2018].
  • IHG expands luxury footprint (2018), https://www.ihgplc.com/news-and-media/news-releases/2018/ihg-expands-luxury-footprint [access: 01.04.2018].
  • Jackson T. (2002), International Herald Tribune fashion 2001 conference review, "Journal of Fashion Marketing and Management", Vol. 6, No. 4.
  • Luxury Goods Worldwide Market Study (2016), Bain & Company, http://www.bain.com/publications/articles/luxury-goods-worldwide-market-study-fall-winter-2016.aspx [access: 28.12.2016].
  • Marriott International Set to Debut Nearly 40 Luxury Hotels Across Eight Distinct Luxury Brands in 2018 (2017), http://news.marriott.com/2017/12/marriott-international-set-debut-nearly-40-luxury-hotelsacross-eight-distinct-luxury-brands-2018/ [access: 12.11.2017].
  • Molina-Azorín J.F. et al. (2015),The effects of quality and environmental management on competitive advantage: A mixed methods study in the hotel industry, "Tourism Management", Vol. 50.
  • Morgan N.J., Pritchard A., Piggott R. (2002), New Zealand, 100% Pure. The creation of a powerful niche destination brand, "Journal of Brand Management", Vol. 9(4-5).
  • NH Hotels Corporate Social Responsibility (2018), https://www.nh-hotels.com/corporate/responsible-and-sustainable-company/communities [access: 15.03.2018].
  • Nueno J.L., Quelch J.A. (1998), The mass marketing of luxury, "Business Horizons", Vol. 41, No. 6.
  • O'Cass A., Frost H. (2002), Status brands: examining the effects of non-product-related brand associations on status and conspicuous consumption, "Journal of Product and Brand Management", Vol. 11, No. 2.
  • Pike S., Page S. (2014), Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature, "Tourism Management", Vol. 41.
  • Seo Y., Buchanan-Oliver M. (2015), Luxury branding: the industry, trends, and future conceptualisations, "Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics", Vol. 27, Iss. 1.
  • Tamburini F. (2013), The Pioneer: the inventor of Sharm El Sheikh, "II Sole 24 ore".
  • 2017 год на гостиничных рынках российских столиц (2018), http://www.jll.ru/russia/ru-ru/новости/1184/2017-год-на-гостиничных-рынках-российских-столиц [access: 30.01.2018].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171531614

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.