PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 14 | nr 354 | 27--37
Tytuł artykułu

Dystrybucja wartości w fundraisingu

Autorzy
Warianty tytułu
Distribution of Values in Fundraising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawą fundraisingu organizacji pozarządowych jest budowanie i utrzymywanie relacji z interesariuszami, dla których wartość stanowią działania statutowe organizacji i którzy są skłonni zaofiarować wsparcie tych działań. W praktyce fundraisingu organizacji non-profit kluczowe jest ustalenie, jakie wartości kreuje organizacja i jak wartości te mogą być dostarczone do głównych interesariuszy, co jest tematem artykułu. Obok ukazania, jak realizowana jest dystrybucja wartości dla potrzeb fundraisingu, artykuł prezentuje wyniki badań sondażowych ukierunkowanych na percepcję wartości kreowanych przez wybrane organizacje oraz działań podejmowanych przez organizacje w celu dostarczenia tych wartości.(abstrakt oryginalny)
EN
The basis for fundraising of non-profit organizations is building and maintaining relationships with stakeholders, who value the statutory activities of the organization and who are willing to support these activities. For fundraising activities of non-profit organizations it is crucial to determine which values creates the organization and how these values can be delivered to key stakeholders. The article exposes how the non-commercial values are delivered by Polish non-profit organizations. In addition, the article presents the results of surveys focused on the perception of the value created by the selected organizations and actions taken by organizations to provide these values.(original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
27--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Barański R. (2016), Fundacje i stowarzyszenia. Współpraca organizacji pozarządowych z administracją publiczną, Wydawnictwo Beck, Warszawa.
  • Chlipała P. (2014), Marketing relacyjny i marketing wartości - w kierunku paradygmatu zintegrowanego, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekono-micznego w Katowicach", nr 182, s. 11-19.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (2010), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Domański J. (2010), Zarządzanie strategiczne organizacjami non-profit w Polsce, Ofi-cyna Wydawnicza Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Iwankiewicz-Rak B. (2011), Marketing w organizacjach pozarządowych - obszary za-stosowań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Jabłoński M., Jabłoński A. (2007), Wybrane czynniki zarządzania wartością organizacji non profit, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas", z. 1, s. 71-75.
  • Juraszek-Kopacz B., Tyrowicz J. (2008), Zmierzyć niemierzalne, czyli o pomiarze od-działywania społecznego, www.ekonomiaspoleczna.pl/files/ekonomiaspoleczna.pl/ Biblioteka/2008.28.pdf (dostęp: 15.09.2017).
  • Kawałko R. (2012), Fundraising - droga do skutecznego pozyskiwania funduszy. Pre-zentacja, Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu, Kraków.
  • Limański A., Drabik I. (2007), Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa.
  • Mirońska D. (2016), Relacje z interesariuszami organizacji non profit z perspektywy marketingowej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Payne A., Ballantyne D., Christopher M. (2005), A Stakeholder Approach to Relation-ship Marketing Strategy: The Development and Use of the "Six Markets" Model, "European Journal of Marketing", No. 7/8, s. 855-871.
  • Poradnik NGO (2017), Stowarzyszenie Klon/Jawor, www.poradnik.ngo.pl (dostęp: 15.09.2017).
  • Prymon-Ryś E. (2015a), Postawy młodych konsumentów wobec wolontariatu i wspiera-nia organizacji non-profit, "Handel Wewnętrzny: Rynek, Przedsiębiorstwo, Kon-sumpcja, Marketing", nr 3, s. 194-204.
  • Prymon-Ryś E. (2015b), Znaczenie zarządzania relacjami w fundraisingu organizacji non-profit, "Marketing i Rynek", nr 9, s. 508-519.
  • Przewłocka J. (2011), Zaangażowanie społeczne Polaków w roku 2010: Wolontariat, Filantropia, 1%, Raport z badań, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa.
  • Sargeant A. (2004), Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Stern L., El-Ansary A., Coughlan A. (2002), Kanały marketingowe, PWN, Warszawa.
  • Szymura-Tyc M. (2005), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171532528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.