PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 | 5--17
Tytuł artykułu

Marketing Communication of Fashion Luxury Brands on the Internet

Autorzy
Warianty tytułu
Komunikacja marketingowa marek luksusowych w wybranych kanałach internetowych na przykładzie branży fashion
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W dzisiejszych czasach szybki rozwój technologii i nowych mediów oraz zachowania konsumentów wpłynęły na zmiany komunikacji marketingowej. Rozwój Internetu w znacznym stopniu wywarł wpływ na komunikację marketingową, która stała się dwustronna. Właściciele marek w dzisiejszych czasach chcą nie tylko mówić do klientów, ale także chcą się z nimi komunikować. Media społecznościowe umożliwiają to, ale powodują również, że klient staje się coraz bardziej wymagający, dlatego Internet jest przestrzenią stawiającą wiele wyzwań przed markami luksusowymi. Muszą one z jednej strony zachować ekskluzywność i niedostępność w tak masowym kanale, jakim jest Internet. Zjawisko to jest widoczne zwłaszcza w branży fashion, która opiera się w dużej mierze na obrazie. Artykuł przedstawia przykłady komunikacji marketingowej w wybranych kanałach internetowych luksusowych marek z branży fashion. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, the new media and customers' behaviours on the Internet have been changing marketing communication style. Development of the Internet had a great impact on marketing communications, which became bilateral. Brands do not only talk to the customers anymore, but they are conversing with them. Thanks to social media channels, brands are ingeniously engaging with consumers, who have become more and more demanding. The Internet environment is extremely challenging for luxury brands. They must maintain their exclusivity and retain their spirit of scarcity on the mass media channel that is the Internet. The phenomenon is widely seen in the fashion industry which relies largely on images. This article shows case studies of fashion luxury brands' communication on the Internet. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
5--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka
Bibliografia
  • Adamowicz, E. (2018). The Attitudes of Polish Luxury Goods Consumers towards Luxury Brands within the Personal Luxury Goods Category. W: G. Poniatowski (red.), Determinanty i modele procesów gospodarczych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Barton, S. (2017). Strategy In Fashion at Net-a-Porter. Pozyskano z/ Retrieved from: https://channels.theinnovationenterprise.com/articles/59-strategy-in-fashion-at-net-a-porter (05.07.2017).
  • Bauerová, L. (2017). Fashion Week on Social Media: Who Took the Lead? Pozyskano z/ Retrieved from: https://www.socialbakers.com/blog/2662-fashion-week-on-social-media-who-took-the-lead (10.07.2017).
  • BCG (2012). BCG Marketing Capabilities Digital Age. Boston Consulting Group.
  • Grębosz, M., Siuda, D., Szymański, G. (2016). Social Media Marketing. Łódź: Politechnika Łódzka.
  • Hoffman, D.L., Novak, T.P. (1996). Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations. Journal of Marketing, 60 (3).
  • Hyland, V. (2017). Is See-Now-Buy-Now Just a Trend, or the Future of Fashion? Pozyskano z/ Retrieved from: https://www.thecut.com/author/Véronique Hyland/ (10.07.2017).
  • Kapferer, J.-N. (2015). Kapferer on Luxury. How Luxury Brands Can Grow Yet Remain Rare. London: Kogan Page Limited.
  • Kotler, P., Keller, K.L. (2013). Marketing. Poznań: Rebis.
  • KPMG (2016). Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016. KPMG.
  • Kuchta, M. (2017). Kampania social media - czym dokładnie jest i co ją wyróżnia? Pozyskano z/ Retrieved from: https://socialpress.pl/2017/02/kampania-social-media-czym-dokladnie-jest-i-co-ja-wyroznia (17.06.2018).
  • Łopaciński, K. (2015). Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna. Warszawa: PWE.
  • Mannos, J. (2014). If It Happened on the
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.