PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 1 (8) | 62--87
Tytuł artykułu

Methods of Fostering Innovation Competencies. Supporting the Implementation of Organizational Innovation in Businesses Operating on the Polish Market

Warianty tytułu
Metody rozwoju kompetencji proinnowacyjnych i innowacje organizacyjne w korporacjach międzynarodowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents the results of research on innovation competencies, defined as those conducive to the implementation of organizational innovations, along with different methods of developing these competencies. In the course of the research, seven structured interviews were conducted with managers in multinational companies operating on the Polish market. The aim of the study is articulated in the form of three research questions: 1. What competencies are crucial for fostering organizational innovation? 2. Which development methods are most frequently applied by businesses in order to improve innovation competencies? 3. How could coaching tools contribute to fostering innovation competencies? When confronted with the first question, respondents referred to the various components of competencies: knowledge, skills and attitudes. Many of them mentioned the following: cooperation; openness to the new and to change; involvement; proactivity. The following attitudes were identified by more than one person as crucial for the implementation of organizational innovation: responsibility (for one's work), courage (to take up new tasks), openness (to change and to new solutions), outcome orientation, commitment and creativity. In response to the second question, companies listed a variety of methods that they had applied to improve those competencies. The majority of the surveyed firms implemented numerous development measures on their own, i.e. staff meetings with senior managers use coaching tools to motivate employees to look for new solutions. Training and coaching sessions with external service providers have also been organized. When answering the third question, the majority of respondents stressed the usefulness of coaching, both in improving innovation competencies and in developing or implementing innovative solutions. Many managers use coaching tools to encourage employees to seek innovative solutions. Another factor conductive to the use of coaching tools by managers is the organizational culture. The research is a pilot project and a starting point for quantitative research. (original abstract)
Celem artykułu jest analiza dobrych praktyk i usystematyzowania narzędzi wykorzystywanych do doskonalenia kompetencji proinnowacyjnych w korporacjach międzynarodowych, z uwzględnieniem zastosowania metod coachingowych. Artykuł będzie stanowił opracowanie badań przeprowadzonych metodami desk research i field research w oparciu o ustrukturalizowane wywiady z liderami innowacji, odpowiadające na postawione pytania badawcze: 1. Jakie kompetencje są kluczowe dla rozwoju innowacji organizacyjnych? 2. Jakie metody rozwojowe innowacyjne przedsiębiorstwa wykorzystują do doskonalenia kompetencji proinnowacyjnych? 3. W jaki sposób narzędzia coachingowe mogą być stosowane w doskonaleniu kompetencji pro innowacyjnych? Efektem artykułu będą wypracowane wnioski i rekomendacje dotyczące narzędzi doskonalenia kompetencji proinnowacyjnych, w tym możliwości szerszego wykorzystania metody coachingu, służące wdrażaniu innowacji organizacyjnych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
62--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533491

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.