PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1068 Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankach spółdzielczych | 114--122
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością w banku z wykorzystaniem systemu ADONIS

Autorzy
Warianty tytułu
The Quality Management in a Bank with ADONIS System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu, w którym będzie przedstawiony podstawowy zakres wykorzystania systemu ADONIS w doskonaleniu procesów w banku, jest wykazanie korzyści wynikających z zastosowania tego systemu w tym obszarze. (fragment tekstu)
EN
This paper presents banking processes modelling in the quality management. A tool used for modelling is ADONIS - business process management system with the modelling and simulation module. ADONIS system is an useful tool for systematising and ordering of process documentation and other improvement processes in the bank. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bielecki J., Aspekty wdrażania i funkcjonowania SZpJ-Six Sigma w banku, "Bank" 2001 nr 4.
  • Bielecki J., Dlaczego banki nie są zainteresowane uzyskaniem certyfikatów jakości czy też wprowadzeniem kompleksowych systemów jakości?, "Bank" 2002 nr 1.
  • Bielecki J., Popławski W., Niektóre aspekty kompleksowego zarządzania przez jakość w GE Capital Banku - metodyka Six Sigma, [w:] Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, Materiały konferencyjne, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2000.
  • Herbst J., Junginger S., Kühn H., Simulation in Financial Services with the Business Process Management System ADONIS, [in:] Proceedings of the European Simulation Symposium (ESS97), "Society for Computer Simulation" 1997.
  • Karagianis D., Junginger S., Strobl R., Introduction to Business Process Management Systems Concepts, [w:] Business Process Modelling, eds. Scholz-Reiter, Bernd, Stickel, Eberhard, Springer, Berlin 1996.
  • Łosiewicz E., Woźniewska G., Modelowanie procesu udzielania kredytu dla potrzeb jakości, [w:] Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2003.
  • Łosiewicz E., System jakości zgodny ze standardem ISO 9000 w banku komercyjnym, [w:] Wyzwania praktyki dla nauk ekonomicznych, "Wrocławski Biuletyn Gospodarczy", Wyd. PTE Oddział we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Mariański R., Przede wszystkim jakość, "Bank" 2004 nr 10.
  • Opolski K., Zarządzanie przez jakość w usługach finansowych, [w:] Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, Materiały konferencyjne, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2000.
  • Philip G., Hazlett S.-A., The Measurement of Service Quality: a New P-C-P Attributes Model, "International Journal of Quality & Reliability Management" 1997 vol. 14, nr 3.
  • PN-EN ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, wrzesień 2001.
  • Technologie informatyczne w bankowości, red. A. Gospodarowicz, AE, Wrocław 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.