PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 5 | 44--52
Tytuł artykułu

Corporate Social Responsibility in Retail Trade Marketing

Autorzy
Warianty tytułu
Społeczna odpowiedzialność biznesu w marketingu handlu detalicznego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie głównych sił w środowisku handlowym, determinujących wzrost znaczenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w marketingu, ze wskazaniem grup docelowych, obszaru prowadzenia działalności oraz najbardziej typowych narzędzi marketingowych stosowanych w handlu. Do osiągnięcia wyżej wskazanego celu zastosowano pogłębione studium literatury specjalistycznej, badania jakościowe i obserwację. Wyniki badań pokazują, że rozwój ekonomiczny, społeczny i technologiczny stanowi najważniejszy czynnik, który od wielu już lat wpływa na wciąż rosnące znaczenie zagadnień CSR. Działania detalistów są oparte na koncepcji społecznej odpowiedzialności i prowadzą do tworzenia zaufania do firmy wśród jej klientów i innych interesariuszy. W tym celu detaliści stosują różne działania i narzędzia marketingowe, np. tworzenie wspólnych wartości, pomoc w razie problemów, zorientowaną na cel komunikację itd. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present the main forces of trade environment determining the growth of the importance of the CSR conception in marketing with the indication of the target groups, the area of conducting activities, and the most typical marketing tools applied in trade. To achieve the above stated aim, an in-depth study of specialist literature, qualitative research, and observation are applied. The results of the research show that economic, social, and technological development constitutes the most important factor that has been influencing a still growing importance of the CSR issues in the activities of retailers for many years now. The activities of retailers are based on the concept of social responsibility and lead to the creation of confidence in a company among the company's customers and other stakeholders. To do so, retailers apply a variety of marketing activities and tools, e.g. creating common values, help in case of problems, target oriented communication, etc. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
44--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bilharz M., Belz F.M. (2008), Öko als Luxus - Trend: Rosige Zeiten für die Vermarktung "grüner" Produkte?, "Marketing Review St. Gallen", No. 4.
  • Büren A., Eckstein M., Zügler E. (2008), Nachhaltiges Marketing im Schweizer Detailhandel: Das Beispiel Migros. "Marketing Review St. Gallen", No. 4.
  • Drzazga M. (2012), Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Gałązka-Sobotka M. (2009). Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na efektywność systemu motywacji, (w:) Rokita J., Czakon W., Samborski A. (red.), Współczesne i perspektywiczne kierunki badań w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Grant J. (2007), Ist "Grün" nur ein gesellschaftlicher Tick?, "GDI Impuls", No. 25.
  • Hansen U. (2004), Gesellschaftliche Verantwortung als Business Case. Schneider, (in:) Schneider U., Steiner P. (Eds.), Betriebswirtschaftslehre und gesellschaftliche Verantwortung, Gabler Verlag, Wiesbaden.
  • Heinrich P., Schmidpeter R. (2013), Wirkungsvolle CSR-Kommunikation - Grundlage, (in:) Heinrich P. (Ed.), CSR und Kommunikation. Unternehmerische Verantwortung überzeugend ermitteln, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg.
  • Janeczek U. (2016), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Kieżel, E. (2006), Konsumencki proces decyzyjny i jego determinanty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Köler D., Tomczak T. Rumler A., Reinecke S. (2005), Kundenbeziehungsmanagement und der Einsatz von Cupons im stationären Einzelhandel, Verlag Thexis, St. Gallen.
  • Köppl P., Neureiter M. (2004), Gesellschaftliche Verantwortung als Business - Motor: Was ist Corporate Social Responsibility? Ein globaler Rundgang, (in:) Köppl P., Neureiter M. (Eds.), Corporate Social Responsibility: Leitlinien und Konzepte im Management der gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen, Linde Verlag, Wien.
  • Lux W. (2013), CSR-Kommunikation im Handel. CSR und Kommunikation. Unternehmerische Verantwortung überzeugend vermitteln, Springer Verlag, Berlin Heidelberg.
  • Mayerhofer W., Grusch L., Mertzbach, M. (2008), Corporate Social Responsibility. Einfluss auf die Einstellung zu Unternehmen und Marken, Facultas Verlag und Buchhandlungs, Wien.
  • Niedzielska A. (2014), Marketing w świetle zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek", nr 11.
  • Paliwoda-Matiolańska A, (2014), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
  • Pittner M. (2014), Strategische Kommunikation für LOHAS. Nachhaltigorientierte Dialoggruppen im Lebensmitteleinzelhandel, Springer Gabler, Springer, Wiesbaden.
  • Plichta J. (2012), Społeczna odpowiedzialność w działalności marketingowej przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie", nr 885.
  • Schweiger G., Schrattenecker G. (2005), Werbung, 6 Auflage. UTB, Lucius & Lucius, Stuttgart.
  • Stierl M., Lüth A. (2015), Corporate Social Responsibility und Marketing. Eine Einführung in das Transformative Marketing in Theorie und Praxis, Springer Gabler, Wiesbaden.
  • The European Commission (2001), Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Brussels, 18.07.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.