PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 (CD) | 40--48
Tytuł artykułu

Innowacje społecznie odpowiedzialne, społeczna odpowiedzialność biznesu - wyzwania, dylematy, trendy

Warianty tytułu
Socially Responsible Innovations, Corporate Social Responsibility - Challenges and Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest aktualnie zagadnieniem wielu opracowań, badań oraz analiz. Szczególnie istotną kwestią jest rola jaką spełnia CSR w zmieniających się warunkach gospodarczych, globalizacji oraz okresie ujednolicania rynku. Społeczne i etyczne dylematy z którymi styka się świat biznesu nie ulegają zasadniczym zmianom, ale pojawiając się w szerszym kontekście wskazują na nowe obszary ewentualnych napięć na styku biznes- społeczeństwo- moralność. Celem artykułu jest przedstawienie wyzwań, dylematów oraz trendów społecznej odpowiedzialności biznesu w czasach intensywnych zmian. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate Social Responsibility (CSR) is currently the focus of many papers, analyses and inquiries. CSR is considered particularly significant in terms of its role in changing economic conditions, globalization and a period of market unification. Social and ethical problems that the business world encounters are not undergoing significant changes but set in a larger context they indicate that there are new potential tension areas where business, society and morality intersect. The aim of this article is to present the challenges and trends in social corporate social responsibility in a period of major economic changes. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
40--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
Bibliografia
  • Dratwińska-Kania, B. (2016). Odzwierciedlenie ekologicznego obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu w identyfikacji i prezentacji sprawozdawczej kategorii kształtujących wynik finansowy przedsiębiorstwa, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" nr 253.
  • Filek, J. (2010). Czy finansista jest człowiekiem moralnym (moralnym)?, "Prakseologia" nr 150, 71-86.
  • Gasparski, W., Lewicka-Strzałecka A., Bąk D., Rok B., Kuraszko I. (2016). Etyka biznesu - inwencje i innowacje, "Prakseologia", t. 1, nr 158.
  • Gotowska, M. (2016). NOT JUST SHOP - An Innovative and Socially Responsible Business Model: The Case Study, "Journal of Corporate Responsibility and Leadership" Vol. 3, Is. 1.
  • Hąbek, P., Szewczyk, P. (2010). Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie jakością, Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
  • Jaworska, E. (2011). Zmiana podejścia do sprawozdawczości w aspekcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia" nr 41.
  • Kroik, J., Skonieczny, J., Innowacja społeczna a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2013/p014.pdf (19.05.2017).
  • Kucharski, J., Zarządzanie etyką - próba definicji (w:) Ł. Burkiewicz, J. Kucharski (2013). Etyka w organizacji. Zarządzanie, Kultura, Polityka, Kraków: Wydawnictwo WAM.
  • Kwaśnicki, W. (2015). Innowacje społeczne - nowy paradygmat czy kolejny etap w rozwoju kreatywności człowieka?, "Munich Personal RePEc Archive".
  • Leoński, W. (2017). Społeczna odpowiedzialność biznesu w obszarze niepełnosprawności (CSR+D), "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie", z. 100.
  • Makuch, Ł. (2012). Na drodze do równowagi, (w:) Zrównoważony rozwój. Wyzwania i szansa dla biznesu, Suplement promocyjny do Harvard Business Review Polska, Brief, Warszawa.
  • Marcinkowska, E., Sawicka, J., Stronczek, A. (2016). Społeczna odpowiedzialność biznesu jako koncepcja istotna dla funkcjonowania MŚP, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" nr 229.
  • Nakonieczna, J. (2008). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Olejniczuk-Merta, A. (2013). Innowacje społeczne, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1 (4), 21-34.
  • Paszkiewicz, A., Szadziewska, A. (2011). Przejawy społecznej odpowiedzialności w działalności przedsiębiorstw, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" nr 1/1.
  • Pawlak, G., Łasiński, G. (2015). Media społecznościowe jako źródła budowania innowacji marketingowej w sporcie (w:) K. Kopecka-Piech (red.) Innowacyjność przemysłów kreatywnych. Media a sport, Wrocław, 161-178.
  • Polowczyk, P. (2012). Odpowiedzialność biznesu i podmiotów gospodarczych: definicje, modele, typologia argumentacji, "Zarządzanie Zmianami" nr 1 (55), 38-60.
  • Polowczyk, P. (2013). Społeczna odpowiedzialność biznesu a biznes społeczny: analiza etyczna, "Zarządzanie Zmianami", nr 1, 1-28.
  • Rybak, M. (2004). Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Sadłowska-Wrzesińska, J. (2014). Bezpieczeństwo behawioralne (BBS), społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) i dialog społeczny - współczesne wyzwania bezpieczeństwa pracy (w:) R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, T. II, Opole, 606-615.
  • Sysko-Romańczuk, S., Roszkowska, P., Niedźwiecka, A. (2012). Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka (w:) "Management and Business Administration. Central Europe", nr 2 (115), 26-40.
  • Szymański, G. (2015). Innowacje społeczne w polskim sektorze e-commerce (w:) Szczepańczyk, M. (red.), Innowacje społeczne w teorii i praktyce, Łódź: Monografie Politechniki Łódzkiej.
  • Trifonova, N.V., Teczke, J., Buła, P. (2016). Chellenges for Contemporary Management, Cracow-Saint Petersburg.
  • Wołkowicka, A., Dąbrowski, S. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania", nr 30, 79-89.
  • Wołoszyn, J., Stawicka, E., Ratajczak, M. (2012). Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171533963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.