PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 5 | 122--130
Tytuł artykułu

Dissatisfaction Criteria of Participants of Scientific Conferences in the Light of Exploratory Data Analyses

Autorzy
Warianty tytułu
Kryteria dyssatysfakcji uczestników konferencji naukowych w świetle badań eksploracyjnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to identify the most important dissatisfaction criteria of participants of conferences related to attendance in these events determining their negative evaluation of them. The author's research was of the qualitative nature and there was used the critical event method. The study was carried out among 20 selected participants of scientific conferences - academic staff from 5 Polish universities. According to the research, the main criteria, which eventually resulted in their negative evaluation, were inappropriate treatment of some conference attendants by the holders and/or other participants, and the lack of or insufficient care of the holders about their integration. (original abstract)
Celem artykułu jest identyfikacja kryteriów dyssatysfakcji uczestników konferencji naukowych, związanych z uczestnictwem w tych wydarzeniach, determinujących negatywną ich ocenę. Zrealizowane przez autorkę badania miały charakter jakościowy. Przeprowadzono je przy wykorzystaniu metody zdarzeń krytycznych. W badaniu wzięło udział 20 uczestników konferencji naukowych - pracowników naukowo-dydaktycznych z 5 polskich uczelni. Jak wynika z badań, do głównych kryteriów dyssatysfakcji uczestników konferencji wpływających na negatywną ocenę tych wydarzeń należą: nieodpowiednie traktowanie uczestników przez organizatorów lub innych uczestników oraz brak lub niewystarczająca dbałość organizatorów o integrację uczestników. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
122--130
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Bugayenko Y. (2016), 11 Mistakes Conferences Keep Making, https://dzone.com/articles/11-mistakes-conferences-keep-making [access: 08.06.2016].
  • Czuba T., Skurzyński M. (2003), Badania tajemniczy klient a badania satysfakcji (aspekt praktyczny), (in: ) K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania Marketingowe. Metody, Tendencje, Zastosowania, AW we Wrocławiu, Wrocław.
  • Czubała A,, Jonas A., Smoleń T., Wiktor J. W. (2012), Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Day R.L. (1984), Modeling choice among alternative responses to dissatisfaction, (in:) Kinnear TC. (Ed.), Advances in consumer research 11, Ann Arbor, MI: Association for Consumer Research.
  • Ewaluacja konferencji "Edukacja przygodą", http://edukacjaprzygoda.pl/wp-content/uploads/2013/08/ewalulacja2013.pdf [access: 20.11.2017].
  • Giese JL, Cote, JA. (2000), Defining consumer satisfaction, "Academy of Marketing Science Review", http://amsreview.org/articles/giese01-2000.pdf [access: 21.11.2017].
  • Grӧnhaug K., Arndt J. (1980), Consumer Dissatisfaction and Complaining Behavior As Feedback: a Comparative Analysis of Public and Private Delivery Systems, "Advances in Consumer Research", Vol. 7.
  • Guterman Y. (2015), Customer satisfaction evaluation and recommendations for a marketing communication, Case: Business-Hotel "Karelia", MAMK, http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/102420/thesis_Guterman.pdf;jsessionid=CFD5C38FFB105CE3D11E21BA4893D4E8?sequence=1 [access: 20.11.2017].
  • Hill N., Roche G., Allen R. (2007), Customer Satisfaction: The Customer Experience Through the Customer's Eyes, Cogent Publishing London.
  • Kostecki M.J. (2001), Zarabiać na niezadowolonych klientach, "Marketing w Praktyce", No. 3.
  • Kotler Ph., Bowen J., Makens J. (2013), Marketing for hospitality and tourism, Pearson education, Inc. Upper Saddle River.
  • Kozłowska D., Ryszkowski W (2017), Kategoria zadowolenia jako kryterium oceny konferencji (KSOW, PO RYBY 2007-2013), https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/9868/kategoria_zadowolenia.pdf?sequence=3&isAllowed=y [access: 20.11.2017].
  • Lu et al. (2012), Effects of Dissatisfaction on Customer Repurchase, "Journal of Electronic", Vol. 13, No. 3.
  • Nalaskowski F., Zientarski M. (2012), 7 grzechów głównych konferencji, "Historia i Kultura", nr 2.
  • Parasuraman A., Zeithaml V., Berry L. (1985), A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing", Vol. 49, No. 4.
  • Schneider W. (2000), Kundenzufriedenheit. Strategie. Messung. Management, Verlag Moderne Industrie. Landsberg.
  • So Won J., Kyu-Hye L. (2014), Impact of evaluative criteria on satisfaction and dissatisfaction: identifying the role of knitwear involvement, Springer, https://link.springer.com/article/10.1186/s40691-014-0009-2 [access: 25.11.2017].
  • Zeithaml V., Bitner M. (2012), Services marketing, McGraw-Hill, Massachusetts.
  • 14 Academic Conference Mistakes and How To Avoid Them (2017), https://20bedfordway.com/news/academic-conference-mistakes/ [access: 11.11.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.