PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 515 Global Challenges of Management Control and Reporting | 185--196
Tytuł artykułu

Accounting for Sustainability and Social Responsibility

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rachunkowość dla zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule poruszono aspekty odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Wzięto pod uwagę cele, którym mogą służyć sprawozdania na temat zrównoważonego rozwoju i raporty odpowiedzialności społecznej oraz sposób w jaki odzwierciedlają one tworzenie wspólnej wartości. W tym kontekście pojawiają się pytania, jak zaprezentować osiągnięcia w obszarze zrównoważonego rozwoju, czy możliwe jest rozwinięcie jednolitego systemu mierników służących ocenie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. W artykule poruszono również kwestie zachowań etycznych przedsiębiorstw oraz ich wpływu na wyniki.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the issue of environmental and social responsibility is considered. I look into the goals that sustainability reports and social responsibility reports can serve and how they can draw attention to creating shared value. My research areas include the measurement of financial performance and the methodology for the comparability of conclusions from accounting reports. Some questions arise when this is completed with sustainability reports: how can sustainability performance be presented; is there a way to develop a single indicator system for measuring sustainability and social responsibility? As another issue, I also focus on the ethical behaviour of companies and its impacts on profit and profitability.(original abstract)
Twórcy
  • Corvinus University, Hungary
Bibliografia
  • Cohen B., Warwick M., 2006, Values-driven business - How to Change the World, Make Money and Have Fun, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco.
  • Csutora M., Kerekes S., 2004, A környezetbarát vállalatirányítás eszközei, KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest.
  • Doane D., 2005, The myth of CSR - the problem with assuming that companies can do well while also doing good is that markets don't really work that way, Stanford Social Innovation Review, Autumn.
  • Economist, 2008, Special CSR Report, ed. Daniel Franklin, January.
  • Falck O., Heblich S., 2007, Corporate social responsibility: Doing well by doing good, Business Horizons, vol. 50, no. 3, pp. 247-254.
  • GRI, 2006, Útmutató a fenntarthatósági jelentések készítéséhez, Global Reporting Initiative 2000-2006, https://www.globalreporting.org/resourcelibrary/GRI-G3-Hungarian-Reporting-Guidelines.pdf.
  • Holliday C.O., Schmidheiny S., Watts P. 2002, Walking the Talk - The Business Case for Sustainable Development, Greenleaf Publishing/Berrett-Koehler Publishers, San Francisco.
  • ISO, 2010, ISO 26000 - Social responsibility, International Organization for Standardization, https:// www.iso.org/iso-26000-social-responsibility.html (21.02.2018).
  • Paine L.S., 2000, Does ethics pay?, Business Ethics Quarterly, vol. 10,no. 1, pp. 319-330.
  • Porter M.E., Kramer M.R., 2002, The competitive advantage of corporate philanthropy, Harvard Business Review, vol. 80, no. 12, pp. 56-69.
  • Schaltegger S., Burritt R.L., 2006, Corporate sustainability accounting, [in:] Schaltegger S., Bennett M., Burritt R. (eds.), Sustainability Accounting and Reporting, Springer Publishing, Dordrecht, pp. 37-59.
  • Schaltegger S., Burritt R.L., 2010, Sustainability accounting for companies: Catchphrase or decision support for business leaders?, Journal of World Business, vol. 45, pp. 375-384.
  • Schaltegger S., Figge F., 1997, Environmental Shareholder Value, WWZ & Bank Sarasin, Basel. Schaltegger S., Hasenmußler P., 2006, Sustainability management from the perspective of business sustainability, [in:] Tiemeyer E., Wilbers K. (eds.), Berufliche Bildung für nachhaltiges Wirtschaften.
  • Konzepte, Curricula, Methoden, Beispiele, Bertelsmann, Bielefeld, pp. 71-86.
  • Singh R.K., H.R. Murty, Gupta S.K., Dikshit A.K., 2009, An overview of sustainability assessment methodologies, Ecological Indicators, vol. 9, no. 2, pp. 189-212.
  • Steger U., 2004, What is the business case for corporate sustainability, Perspectives for Managers, vol. 109, pp. 1-4.
  • Vogel D., 2006, The Market for Virtue - The Potential and Limits of Corporate Social Responsibility, Brookings Institution Press, Washington, DC.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534199

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.