PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 35(2) | 163--170
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość studentów poznańskich uczelni

Warianty tytułu
Entrepreneurial Skills of Poznań-Based University Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań ankietowych dotyczących przedsiębiorczości studentów wybranych poznańskich uczelni. Przedsiębiorczość badano w kontekście postaw wobec założenia w przyszłości własnej firmy. Głównym celem badań było zdiagnozowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów, w szczególności poznanie samooceny przedsiębiorczości, motywacji oraz podobieństw i różnic w przejawianiu tych postaw na różnych uczelniach. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy studenci są skłonni i gotowi zakładać własne firmy oraz jakie bariery spodziewają się napotkać. Ważnym celem aplikacyjnym badań było także określenie roli uczelni w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych oraz sformułowanie rekomendacji pod ich adresem, związanych z pobudzaniem aktywności ekonomicznej studentów. W artykule stwierdzono, że ponad połowa badanych studentów cechowała się deklaratywną przedsiębiorczością. Wykazywali się nią szczególnie studenci politechniki(abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of an inquiry research on entrepreneurial skills of students from selected Poznań universities. Entrepreneurship was investigated in the context of attitudes towards setting up a company in the future. The main objective of the research was to diagnose the entrepreneurial attitudes among students, and in particular to determine their motivation and self-evaluation of entrepreneurship, and to identify the similarities and differences in attitudes manifested by students of different universities. This paper attempts to answer the question if students are willing and ready to set up their own businesses and what do they consider to be an obstacle. An important applicative objective of this research was to define the role of universities in forming entrepreneurial attitudes, and to deliver recommendations on how to improve the stimulation of business activity of students. Over half of the students covered by this study were found to be characterized by declarative entrepreneurship; this attitude was mostly manifested by students of the university of technology. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
163--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamczyk, W. (1995). Przedsiębiorczość. Próba definicji. Przegl. Org., 5, 12-15.
  • Andrzejczyk, A. (2016). Przedsiębiorczość studentów województwa podlaskiego. Optim. Stud. Ekon., 6(84).
  • Bernat, T. (2015). Przedsiębiorczość studentów a dodatkowe aktywności pozauczelniane. Pr. Nauk. Uniw. Ekon. Wroc., 401, 53-57.
  • Buchta, K., Jakubiak, M. (2014). Determinanty postaw przedsiębiorczych studentów jako element innowacyjności w procesie kształcenia. Zesz. Nauk. WSEI Ser. Ekon., 9(2), 171-178.
  • Dąbrowska, K., Skowron, M. (2015). Porównanie postaw przedsiębiorczych studentów studiów ekonomicznych, społecznych i humanistycznych. Ann. Etyk. Życ. Gosp., 18(3), 124-130.
  • Kapusta, F. (2006). Przedsiębiorczość: teoria i praktyka. Wrocław: Wyd. Forum Naukowe
  • . Katana, K. (2016). Przedsiębiorczość w świadomości studentów - wiedza, postawy, zaangażowanie. Zesz. Nauk. Polit. Śl. Ser. Org. Zarz., 98, 39-45.
  • Kożuch, B. (2001). Pojęcie i istota przedsiębiorczości. W: H. Wnorowski, A. Letkiew (red.), Praktyczne problemy przedsiębiorczości. Białystok: Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku.
  • Kraśnicka, T. (2002). Wokół pojęcia przedsiębiorczości. Przegl. Org., 6, 14-16.
  • Kunasz, M. (2008). Zachowania przedsiębiorcze studentów w świetle badań ankietowych. Gosp. Narod., 3, 71-85.
  • Lipski, S. (2003). Przedsiębiorczość - postawa, talent czy wiedza, W: J. Merski, K. Piotrowski (red.), Przedsiębiorczość młodzieży. Szanse, bariery, perspektywy. Warszawa: Wyd. Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
  • Łuczka, T., Rembisz T. (2015). Badanie postaw przedsiębiorczych studentów - wybrane aspekty teoretyczne i empiryczne. Horyz. Wych., 15(34), 37-46.
  • Matejun, M. (2016). Rozwój kompetencji przedsiębiorczych studentów w środowisku akademickim - zakres i uwarunkowania. Market. Zarz., 2(43), 131-146.
  • Piasecki, B. (1997). Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Piecuch, T. (2009). Cechy współczesnego przedsiębiorcy. Ekon. Org. Przed., 2, 19.
  • Piecuch, T. (2010). Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne. Warszawa: Wyd. C. H. Beck.
  • Pilarczyk, A. (2017). Przedsiębiorczość studentów i absolwentów kierunku zarządzanie wybrane aspekty. Rocz. Ekon. Zarz., 2, 107-117.
  • Roszkowska-Mądra, B., Parfieniuk, A., Studnicki, M. (2014). Poglądy młodzieży akademickiej studiów ekonomicznych o przedsiębiorczości i determinanty jej rozwoju. Optim. Stud. Ekon., 6 (72), 217-235.
  • Strojny, J. (2006). Przedsiębiorczość w badaniach empirycznych Instytutu Gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W: Z. Zioło, T. Rachwał (red.), Rola przedsiębiorczości w podnoszeniu konkurencyjności społeczeństwa i gospodarki. Warszawa: Wyd. Nowa Era.
  • Wiatrak, A. P. (2003). Pojęcie przedsiębiorczości, jej cele i rodzaje. W: K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - szanse i zagrożenia (s. 26-38). Tarnobrzeg: Wyd. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534493

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.