PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 (CD) | 191--201
Tytuł artykułu

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw a społeczna odpowiedzialność biznesu : raport z badań własnych przeprowadzonych w gminie rolniczej

Warianty tytułu
Sector of Small and Medium Entrepreneurs and Corporate Social Responsibility : Report on Own Surveys Conducted in Agricultural District
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono kwestię społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście działalności małych przedsiębiorstw położonych w wiejskiej gminie rolniczej. W celu realizacji zadania przeprowadzono badanie ankietowe w wytypowanej przez autora gminie. Zwrócono uwagę na to, że doświadczeni przedsiębiorcy prowadzący swoje zakłady od ponad dwudziestu lat intuicyjnie wprowadzają do kultury organizacyjnej swojej firmy zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. Bazują oni na własnym doświadczeniu i obserwacji zmieniającego się otoczenia firmy. W badanej grupie przedsiębiorców wysokie jest poczucie odpowiedzialności za pracownika i jego rodzinę. Ankietowani przedsiębiorcy uczestniczą aktywnie w życiu miejscowości, uczęszczają na zebrania sołeckie, są sponsorami lokalnych imprez. Motywuje ich do tego więź lokalna powstała na gruncie miejsca zamieszkania. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the issue of corporate social responsibility in the context of operation of small enterprises located in a rural district of agricultural character. In order to prepare the paper, a survey was conducted in a district selected by the author. It was pointed out that experienced entrepreneurs carrying out their economic activities for more than 20 years intuitively implement the principles of corporate social responsibility into organizational structures of their companies. They base on their own experience and observations of fluctuations of the company's environment. In a group of entrepreneurs subject to research, a high level of responsibility for own employee and his/her family was observed. The interviewees actively participate in life of their town/district, attend communities' meetings and sponsor local events. They are motivated to such actions by bonds with local community connected to the place of residence. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
191--201
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Blaug, M. (2000). Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. Warszawa: PWN.
  • Bugdol, M. (2010). Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Collins, J. (2007). Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwój i zwycięstwa firm. Warszawa: MT Biznes.
  • Hampden-Turner, Ch., Trompenaars, A. (2006). Siedem kultur kapitalizmu, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Klimek, J. (2014). Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań. Warszawa: Difin.
  • Siodmok, H. (2018). Podatki to piekło milionów Polaków, "Forbes" 2018, nr 04.
  • Stawicka, E. (2014). Szanse i zagrożenia rozwoju społecznej odpowiedzialności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W: Ekologiczna i społeczna odpowiedzialność MSP, pod red. M. Gotowskiej, A. Jakubczak, Bydgoszcz: Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.
  • Zapłata, S., Kaźmierczak, M. (2011). Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.