PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 (CD) | 223--231
Tytuł artykułu

Pomiar dokonań CSR małych i średnich przedsiębiorstw w badaniach empirycznych

Warianty tytułu
Measurement of CSR Achievements of Small and Medium Enterprises in Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony próbie oceny pomiaru dokonań polskich małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Problematyka ta została ukazana na tle zadań współczesnego zarządzania strategicznego przedsiębiorstw w powiązaniu z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla osiągnięcia zamierzonego celu zastosowano metodę krytycznej analizy literatury krajowej i zagranicznej oraz metody porównań wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród małych i średnich przedsiębiorstw branży IT. Wartość opracowania polega na ukazaniu nowych tendencji w obszarach oceny działań CSR przez MSP oraz wskazanie pożądanych działań celem pogłębienia zainteresowań MSP tymi działaniami. Analizując praktyki badanych przedsiębiorstw z zakresu CSR można zaobserwować obszary, w których polskie małe i średnie przedsiębiorstwa działają chętnie i te, które są jeszcze mało popularne. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is devoted to an attempt to assess the measurement of achievements of Polish small and medium-sized enterprises in the field of corporate social responsibility (CSR). This problem is presented against the background of the tasks of modern strategic management of enterprises in connection with the concept of corporate social responsibility. To achieve the intended purpose, the method of critical analysis of domestic and foreign literature as well as methods of comparison of survey results conducted among small and medium enterprises in the IT industry was used. The value of the study consists in presenting new trends in the areas of CSR evaluation by SMEs and indicating the desired actions to deepen the interest of SMEs in these activities. Analyzing the practices of the surveyed companies in the field of CSR, one can observe areas in which Polish small and medium-sized enterprises operate willingly and those that are still not very popular. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
223--231
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Adamczyk, J. (2014), Pomiar i raportowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, Marketing i Rynek, 5, 215-221.
  • Brzeziński, S. (2016), Zarządzanie przedsiębiorstwami społecznie odpowiedzialnymi a globalne procesy integracyjne. Wybrane zagadnienia, PWE. Warszawa.
  • Ebert, R.J., Griffin R.W., (2013), Business Essentials, Pearson Education, Edinburgh, 61-69.
  • Hilgers, D. (2008), Performance Measurement. Leistungserfassung und Leistungssteuerung in Unternehmen und offentlichen Verwaltungen, Gabler Edition Wissenschaft, Wiesbaden.
  • Igalens, J., Gond, J.P., (2005), Measuring corporate social performance in France: A critical and empirical analysis of ARESE data, Journal of Business Ethics, 56, 131-148.
  • KaoChih E.H., Chih-Chuan Yeh, Li-Hsun Wang, (2016), The relationship between CSR and performance: Evidence in China, Pacific-Basin Finance Journal. https://doi.org/10.1016/j.pacfin.2018.04.006.
  • Leoński, W., (2015), Koncepcja CSR w polskim sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 229.
  • Lim, J.S., Greenwood, C.A. (2017), Communicating corporate social responsibility (CSR): Stakeholder responsiveness and engagement strategy to achive CSR goals, Public Relations Review, Volume 43, Issue 4, 768-776.
  • Mankins, M., Harris, K., Harding, D. (2017), Strategia w dobie obfitości kapitału, Harvard Business Reviev Polska, listopad, 69-77.
  • Nekhili, M., Nagati, H., Chitioui T., Ali Nekhili. (2017), Gender-diverse board and the relevance of voluntary CSR reporting, International Review of Financial Analysis, Volume 50, 81-100.
  • Niemiec, A. (red.) (2016), System pomiaru dokonań w przedsiębiorstwach. Warszawa. CeDeWu.
  • Nowak, E. (2013), Pomiar dokonań przedsiębiorstwa jako zadanie rachunkowości, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Research Papers of Wrocław University of Economics, Issue 289, 427-436.
  • Rhou, Y., Singal, M., Koh, Y. (2016), CSR and financial performance: The role of CSR awareness in the restaurants industry, International Journal of Hospitality Management, Volume 57, 30-39.
  • Skoczylas, W. (2013), Wskaźniki i systemy wskaźników ekonomicznych w pomiarze dokonań przedsiębiorstw, Uniwersytet Szczeciński, Rozprawy i Studia T. CMXXXIX(865). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Sobańska, I. (2010), Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne, Wydawnictwo C.H. Beck. Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (2017), Informacyjny imperatyw rozwoju przedsiębiorstwa, Information imperative of the development of the company, Marketing i Rynek, 4, 401-409.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (2011), Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534669

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.