PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
20 (2016) | nr 1 Zarządzanie w sektorze publicznym i prawnym | 25--34
Tytuł artykułu

Powiązania z dostawcami a kształtowanie innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce Wschodniej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Suppliers and Innovation Activity in Industrial Enterprises in Eastern Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematyka artykułu dotyczy znaczenia dostawców w kształtowaniu aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw. Celem artykułu jest zaprezentowanie głównych charakterystyk przedsiębiorstw przemysłowych prowadzących działalność innowacyjną oraz ich kontaktów z dostawcami (główni dostawcy, ich lokalizacja i kontakty z nimi) oraz wpływ tych powiązań na ich aktywność innowacyjną. Są to czynniki determinujące obecny kształt systemu przemysłowego w Polsce Wschodniej. W badaniu przeprowadzonym w latach 2010-12 wzięło udział 1067 przedsiębiorstw przemysłowych funkcjonujących w Polsce Wschodniej.(abstrakt oryginalny)
EN
The subject of the article is the importance of suppliers in the development of innovative activity of enterprises. The aim of the article is to present the main characteristics of industrial enterprises engaged in innovation activities and their contacts with suppliers (major suppliers, their location and contacts with them) and the impact of those relationships on their innovation activity. These are the factors that determine the current shape of the industrial system in Eastern Poland. In a study was conducted in 2010-12 in 1,067 industrial enterprises operating in Eastern Poland. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 1. Capello R., Spatial transfer of knowledge In high technology milieux: learning versus collective learning process, "Regional Studies" 1999, No. 33.
  • 2. Clark K., Fujimoto T., Product Development Performance, Boston MA, Harvard University Press 1991.
  • 3. Clark K., Project Scope and Project Performance: The Effect of Parts Strategy and Supplier Invo- lvement on Product Development, "Management Science" 1989, 35(10).
  • 4. Cohen W. M. & Levinthal D.A., Absorptive Capacity: A New Perspective on Learning and Innovation, "Administrative Science Quarterly", 1990, Vol. 35, No. 1.
  • 5. Eisenhardt K., Tabrizi B., Accelerating Adaptive Processes: Product Innovation in the Global Com- puter Industry, "Administrative Science Quarterly" 1994, No 40(1).
  • 6. Emmanuelides P.A., Towards and Integrative Framework of Performance in Product Development Projects, "Journal of Engineering & Technology Management" 1993, No 10(4).
  • 7. Gajda W., The innovative activity of the Polish business entities - an attempt to assess, [in:] Prusak B. (red.), Enterprises in unstable economy, University of Technology, Gdansk 2015.
  • 8. Górzyński M., Pander W., Kuć P., Tworzenie związków kooperacyjnych między MSP oraz MSP i instytucjami otoczenia biznesu, PARP, Warszawa 2006.
  • 9. Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • 10. Kessler E.H., Chakrabarti A., Innovation Speed: A Conceptual Model of Context, Antecedents, and Outcomes, "Academy of Management Review" 1996, No 21(4).
  • 11. Lorente M., Dewhurst A.R., Dale B.G., TQM and business innovation, European Journal of Innovation Management, 1990, Vol. 2, No. 1.
  • 12. Myers S., Marquis D.G., Successful Industrial Innovation, National Science Foundation 1969.
  • 13. OECD 2005, Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Wydanie trzecie. Paryż.
  • 14. Piotrowska J., Rola dostawców w procesie tworzenia innowacyji produktowych, Interntional Journal of Management and Economics, 2004.
  • 15. Ragatz G.L., Handfield R.B. & Petersen K.J., Benefits associated with supplier integration into new product development under conditions of technology uncertainty, Journal of Business Research, 2002, Vol. 55, No. 5.
  • 16. Sudolska A., Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Popławski W., Sudolska A., Zastempowski M., Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń 2008.
  • 17. Swink M.L., Mabert V.A., Product Development Partnerships: Balancing the Needs of OEMs and Suppliers, "Business Horizons" May-June 2000.
  • 18. Un C.A., Cuervo-Cazurra A. & Asakawa, K., R&D Collaborations and Product Innovation, Journal of Product Innovation Management, (2010) Vol. 27, No. 5.
  • 19. Zirger B., Maidique M., A Model of New Product Development: An Empirical Test, "Manage- ment Science" 1990, No 36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171534965

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.