PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 520 Social Responsibility of Organizations Measurability of Social Impact | 64--80
Tytuł artykułu

Dimensions and Stages of the CSR Maturity

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wymiary i stopnie modeli dojrzałości CSR
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Modele dojrzałości można traktować jako przewodnik dla menedżerów, przekładając wiedzę na konkretne działania mające na celu zmianę i ulepszenie organizacji. Ich podstawową rolą jest przede wszystkim umożliwienie diagnozy obecnego stanu i wskazanie kierunku działań pozwalających wyeliminować wszystkie brakujące umiejętności w określonej dziedzinie. Modele dojrzałości związane z zarządzaniem odpowiedzialnością społeczną na ogół zawierają podobne elementy (wymiary) i proponują pięć do siedmiu etapów dojrzałości. Jednak od czasu ich publikacji pojawiły się nowe koncepcje, pogłębiające zrozumienie i organizowanie bardzo złożonej domeny CSR. Celem artykułu jest rozważenie możliwości uwzględnienia w modelu dojrzałości CSR dwóch wymiarów wywodzących się z nowszych koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu: rodzaju CSR i sfer wpływów. Wymiary te spełniają warunek rozłączności i stopniowalności oraz uzupełniają wcześniejsze modele.(abstrakt oryginalny)
EN
Maturity models can be treated as a guide for managers, translating knowledge into concrete actions to change and improve the organization. Their primary role is first of all to enable the diagnosis of the current state and to indicate the direction of activities allowing to eliminate all missing skills in a specific field. Maturity models related to corporate social responsibility management generally contain similar components (dimensions) and propose five to seven stages of maturity. However, since their publication, new concepts have emerged, deepening understanding and organizing the very complex domain of CSR. The aim of the article is to consider the possibility of including in the CSR maturity model two dimensions derived from newer concepts of corporate social responsibility: the type of CSR and spheres of influence. These dimensions meet the condition of disconnection and gradability, and complement the earlier models.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • ---
  • Baumol W.J., ed., 1970, A New Rationale for Corporate Social Policy, Committee for Economic Development (CED), New York.
  • De Bruin T., Rosemann M., Freeze R., Kulkarni U., 2005, Understanding the Main Phases of Developing a Maturity Assessment Model, 16th Australian Conference on Information Systems, Sydney.
  • Garriga E., Mele D., 2004, Corporate social responsibility theories: Mapping the territory, Journal of Business Ethics, vol. 53, no. 1-2, pp. 51-71.
  • Jones T., Felps W., Bigley G., 2007, Ethical theory and stakeholder-related decisions: The role of stakeholder culture, Academy of Management Review, vol. 32, no. 1, pp. 137-155.
  • Kourula A., Halme M., 2008, Types of corporate responsibility and engagement with NGOs: An exploration of business and societal outcomes, Corporate Governance, vol. 8, no. 4, pp. 557-570.
  • Maon F., Lindgreen A., Swaen V., 2010, Organizational stages and cultural phases: A critical review and a consolidative model of corporate social responsibility development, International Journal of Management Reviews, vol. 12, no. 1, pp. 20-38.
  • Marrewijk M., Were M., 2002, Multiple levels of corporate sustainability, Journal of Business Ethics, vol. 44, no. 2-3, pp. 107-119.
  • Mirvis P., Googins B., 2006, Stages of Corporate Citizenship: A Developmental Framework, A Center for Corporate Citizenship at Boston College Monograph, Boston.
  • PKN, 2012, PN-ISO 26000. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.
  • Poppelbub J., Roglinger M., 2011, What makes a useful maturity model? A framework of general design principles for maturity models and its demonstration in BPM, ECIS 2011 Proceedings. Paper 28.
  • Porter M., Kramer M., 2011, Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, Harvard Business Revue Polska, nr 99.
  • Rangan K., Chase L., Karim S., 2012, Why every company needs a CSR strategy and how to build it, Harvard Business School Working Paper, 12-088.
  • Rok B., 2013, Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, Warszawa.
  • Ruggie J., 2011, Report of the special representative of the Secretary-General on the issue of human rights and transnational corporations and other business enterprises, Netherlands Quarterly of Human Rights, vol. 29, no. 2.
  • Scherer A., Palazzo G., 2011, The new political role of business in a globalized world: A review of a new perspective on CSR and its implications for the firm, Governance, and Democracy, Journal of Management Studies, vol. 48, no. 4.
  • Wood S., 2012, The case for leverage-based corporate human rights responsibility, Business Ethics Quarterly, vol. 22, no. 1, pp. 63-98.
  • Windsor D., 2006, Corporate Social Responsibility: Three key approaches, Journal of Management Studies, vol. 43, no. 1.
  • Zadek S., 2004, The path to corporate responsibility, Harvard Business Review, vol. 82, no. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535979

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.