PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 520 Social Responsibility of Organizations Measurability of Social Impact | 128--135
Tytuł artykułu

Methodical Dilemmas in Research on Small Enterprise Social Irresponsibility

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Dylematy metodyczne w badaniach nad społeczną nieodpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Problematyka społecznej nieodpowiedzialności, zwłaszcza małego przedsiębiorstwa, jest kategorią wciąż niedostatecznie rozpoznaną zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania. Celem artykułu o charakterze teoriopoznawczym jest identyfikacja dylematów metodycznych w badaniach nad społeczną nieodpowiedzialnością małego przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w nim: propozycję zdefiniowania pojęcia, założenia dla koncepcji społecznej nieodpowiedzialności małego przedsiębiorstwa oraz wybrane dylematy metodyczne związane z problematyką badawczą i podstawowymi założeniami badawczymi, obiektem badań, metodyką badań, przebiegiem procesu badawczego i wnioskowaniem. Kluczowym wnioskiem z zamieszonych w artykule rozważań jest postulat o potrzebie włączania analizy społecznie nieodpowiedzialnych działań małego przedsiębiorstwa do oceny stanu jego społecznej odpowiedzialności celem zobiektywizowania jej pomiaru i opisu.(abstrakt oryginalny)
EN
The issue of social irresponsibility, especially of a small enterprise, is a category that has been still insufficiently identified both in its theory and in management practice. The aim of this epistemological article is to identify methodical dilemmas in research on social irresponsibility of a small enterprise. The article presents: a proposal of the notion definition, assumptions for the concept of the social irresponsibility of a small enterprise and selected methodical dilemmas related to the research issue and basic research assumptions, the research object, research methodology, the course of the research process and concluding. The key conclusion resulting from the considerations discussed in the article is a postulate on a need to include the analysis of socially irresponsible activities of a small enterprise to the assessment of its social responsibility state in order to objectify its measurement and description.(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Antonetti P., Maklan, S., 2016, An extended moral of moral outrage at corporate social irresponsibility, Journal of Business Ethics, vol. 135, no. 3, pp. 429-444.
  • Armstrong J.S., 1977, Social irresponsibility in management, Journal of Business Research, vol. 5, no. 3, pp. 185-213.
  • Armstrong J.S., Green K.C., 2013, Effects of corporate social responsibility and irresponsibility policies, Journal of Business Research, vol. 66, no. 10, pp. 1922-1927.
  • Babbie E., 2009, Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Brammer S., Pavelin S., 2005, Corporate reputation and an insurance motivation for corporate social investment, Journal of Corporate Citizenship, vol. 20, pp. 39-51.
  • Cruz C., Lazarra-Kintana M., Garcés-Galdeano L., Berrone P., 2014, Are family firms really more socially responsible?, Entrepreneurship Theory and Practice, vol. 38, pp. 1295-1316.
  • Herzig C., Moon J., 2013, Discourses on corporate social ir/responsibility in the financial sector, Journal of Business Research, vol. 66, no. 10, pp. 1870-1880.
  • Jones B., Bowd R., Tench R., 2009, Corporate irresponsibility and corporate social responsibility: Competing realities, Social Responsibility Journal, vol. 5, no. 3, pp. 300-310.
  • Keig D.L., Brouthers L.E., Marshall V.B., 2015, Formal and informal corruption environments and multinational enterprise social irresponsibility, Journal of Management Studies, vol. 52, no. 1, pp. 89-116.
  • Kotchen M., Moon, J.J., 2012, Corporate social responsibility for irresponsibility, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, vol. 12, no. 1, Article 55, doi: 10.1515/1935-1682.3308.
  • Lange D., Washburn N.T., 2012, Understanding attributions of corporate social irresponsibility, Academy of Management Review, vol. 37, no. 2, pp. 300-326.
  • Lin-Hi N., Müller K., 2013, The CSR bottom line: Preventing corporate social responsibility, Journal of Business Research, vol. 66, no. 10, pp. 1928-1936.
  • Nowak S., 2010, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Pearce C., Manz C., 2011, Leadership centrality and corporate social ir-responsibility (CSIR): The potential ameliorating effects of self and shared leadership on CSIR, Journal of Business Ethics, vol. 102, no. 4, pp. 563-579.
  • Perks J.K., Farache F., Shukla P., Berry A., 2013, Communicating responsibility - practicing irresponsibility in CSR advertisements, Journal of Business Research, vol. 66, no. 10, pp. 1881-1888.
  • Riera M., Iborra M., 2017, Corporate social irresponsibility: Review and conceptual boundaries, European Journal of Management and Business Economics, vol. 26, no. 2, pp. 146-162.
  • Sokołowska A., 2013, Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja - ocena - kierunki doskonalenia, Monografie i Opracowania, nr 232, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sokołowska A., 2016, Uwarunkowania implementacji założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności w małym przedsiębiorstwie, Zarządzanie i Finanse, Journal of Management and Finance, vol. 14, no. 2, cz. 2, pp. 351-360.
  • Strike V.M., Gao J., Bansal, P., 2006, Being good while being bad: Social responsibility and the international diversification of US firms, Journal of International Business Studies, vol. 37, no. 6, pp. 850-862.
  • Windsor D., 2013, Corporate social responsibility and irresponsibility: A positive theory approach, Journal of Business Research, vol. 66, no. 10, pp. 1937-1944.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.