PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 6(6) Inżynieria systemów technicznych | 120--128
Tytuł artykułu

Relations with Stakeholders in a Socially Responsible Company. The Case of Car Manufacturer

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relacje z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwie. Przykład producenta samochodów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł ukazuje ważną rolę, jaką odgrywają relacje z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwie. Teoria interesariuszy stanowi podstawę interpretacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W związku z tym nie jest możliwe prowadzenie przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego bez identyfikowania i odpowiadania na potrzeby jego interesariuszy. W artykule autorka omówiła główne założenia teorii interesariuszy oraz ważniejsze typologie interesariuszy. Na wybranym przykładzie producenta samochodów przedstawiono sposób tworzenia i zarządzania relacjami z interesariuszami a w szczególności proces komunikowania i pozyskiwania informacji zwrotnej od interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
This article shows the important role that plays stakeholder relations in a socially respon-sible company. Stakeholder theory is the basis for the interpretation of the concept of social respon-sibility. Therefore, it is not possible to run a socially responsible enterprise without identifying and responding to the needs of its stakeholders. In this article, the author discusses the main assumptions of stakeholder theory and major stakeholder typologies. An example of a car manufacturer is showing how to build and manage relationships with stakeholders and, in particular, the process of communicating and gaining feedback from stakeholders. (original abstract)
Rocznik
Strony
120--128
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • J. Adamczyk. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. Warszawa: PWE, 2009.
  • S. Berman, T. Jones, A.C. Wick. "Convergent Stakeholders Theory." Academy of Management Review. No 24,2, 1999, p. 206.
  • H. R. Bowen. Social responsibilities of the businessman. New York: Harper & Row, 1953.
  • A. B. Carroll. "A three-dimensional conceptual model of corporate performance." Academy of Management Review. 5(4), 1979, p.497-508.
  • M. B. E. Clarkson. "A stakeholder framework for analyzing and evaluating corporate social performance." Academy of Management Review. 20(1), 1995, p. 92-117.
  • CSR report of Volkswagen Group. Online: http://sustainabilityreport2015.volkswa-genag.com/strategy/reporting-and-issues-management.html, [Access: 30.06.2017].
  • J. Filek. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej. Warszawa: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, 2006.
  • R. E. Freeman & S. R. Velamuri. "A New Approach to CSR: Company Stakeholder Responsibility", Online: http://ssrn.com/abstract=1186223; [Access: 30.06.2017.]
  • J. W. McGuire. Business and society. New York: Random House, 1963.
  • A. Paliwoda-Matiolańska. "Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem," w: TRANS'05, Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami. H. Brdulak, T. Gołębiowski (red.) Warszawa: SGH, 2005.
  • M. Rybak. Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: PWN, 2004.
  • S. L. Wartick, P. L. Cochran. "The evolution of the corporate social performance model", Academy of Management Review. 10, 1985, p.758-769.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.