PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 11 (CD) | 300--310
Tytuł artykułu

Wykorzystanie potencjału CSR w zarządzaniu sytuacją kryzysową organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
The Use of CSR Potential in Managing an Organization's Crisis Situation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze podkreśla się liczne korzyści towarzyszące włączeniu idei CSR w strategię organizacji. Wspomina się również o jej dobroczynnych skutkach przy wychodzeniu organizacji z kryzysu. Zwykle, są to opracowania z zakresu zarządzania kryzysowego czy public relations, w których porusza się zaznaczoną kwestię fragmentarycznie. Celem niniejszego artykułu jest zobrazowanie roli praktyk społecznie odpowiedzialnych w radzeniu sobie organizacji z kryzysem. Artykuł powstał w oparciu o źródła wtórne: analizę literatury z obszaru zarządzania kryzysowego, public relations, komunikacji oraz analizę zamieszczonych w niej przykładów sytuacji kryzysowych wybranych firm. (abstrakt oryginalny)
EN
Scientific literature emphasizes numerous benefits accompanying the inclusion of the CSR idea in the organization's strategy. It is also mentioned about its beneficial effects when the organization goes out of the crisis. Usually, these are studies in the field of crisis management or public relations, in which the marked issue is addressed fragmentarily. The purpose of this article is to illustrate the role of socially responsible practices in managing an organization with a crisis. The article is based on secondary sources: analysis of literature in the field of crisis management, public relations, communication and analysis of examples of crisis situations of selected companies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
300--310
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Brdulak, A. (2011). Zróżnicowane poziomy zaawansowania dobrych i złych praktyk w wybranych firmach. W: Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, (nr 220, 248-256). Wrocław: Wydawnictwo UW.
  • Cabaj, K., Koziński, M., Bardadyn, E. (2010). Teoretyczny wyraz zarządzania kryzysowego. W: M. Koziński (red.), Zarządzanie kryzysowe a media i granice państw w erze globalizacji (8-31). Słupsk: Wyd. Pro Pomerania.
  • Cornelissen, J. (2010). Komunikacja korporacyjna. Warszawa: Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska.
  • Czubała, A., Jonas A., Smoleń, T., Wiktor, J.W. (2006). Marketing usług. Kraków: Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska.
  • Dahlsrud, A. (2008). How Corporate Social Responsibility is Defined: an Analysis of 37 Definitions. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 15 (No. 1), [w:] http://dx.doi.org/10.1002/csr.132. (10.05.2018).
  • Filipp, E. (2012). Społeczna odpowiedzialność organizacji. W: B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu (95-113). Warszawa: Wyd. Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Grodzki, R. (2012). Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki. Warszawa: Difin SA.
  • Grudzewski, W.M., Hejduk, I.K., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2013). Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania. Warszawa: Wyd. Poltext.
  • Grunig, J., Grunig, L., Dozier, D. (2002). Exellent Public Relations and effective organization. A study of communication management in three countries, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, za: I. Kuraszko. (2010). Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyd. Difin.
  • Jakubczyk, K., Kitowski, P. (2015). Społecznie odpowiedzialny projekt - opracowanie definicji na podstawie przeglądu literatury z zakresu społecznej odpowiedzialności i zarządzania projektami. E-mentor, nr 5 (62), (50-64) [w:] http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/62/id/1210 (6.05.2018).
  • Kaczmarek-Śliwińska, M. (2015). Public Relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Warszawa: Wyd. Difin.
  • Kosowski, B. (2008). Sprawne i elastyczne zarządzanie w kryzysie. Warszawa: Difin.
  • Kuraszko, I. (2010). Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyd. Difin.
  • Kuraszko, I., Rok, B. (2007). Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna. Ekonomia Społeczna Teksty, [w:] http://es.teksty.ekonomiaspoleczna.pl/pdf/2007_7_es_teksty.pdf (6.05.2018).
  • LPP (2017). Poznajmy się lepiej. Raport zintegrowany LPP za rok 2017 [w:] www.lppsa.com/odpowiedzialnosc-csr/lpp-raport-2017 (17.04.2018).
  • Lutewicz-Sas, A. (2016). Identyfikacja działań społecznie odpowiedzialnych w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, nr 5, (37-42).
  • Morsing, M., Schultz, M. (2006). Corporate social responsibility communication: stakeholder information, response and involvement strategies, Business Ethics: A European Review, vol. 15 (no. 4), 323-338.
  • Podraza, U. (2009). Kryzysowe public relations. Warszawa: Wyd. Difin.
  • Tworzydło, D., Łaszyn, A. i in. (2010). Zarządzanie sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach. Raport z badań. Rzeszów-Warszawa: Alert Media Communications, Wyższa Szkoła Informatyki z siedzibą w Rzeszowie [w:] https://issuu.com/alertmedia/docs/crisis_management_raport (6.05.2018).
  • Zbiegień-Maciąg, L. (2002). Kultura w organizacji. Identyfikacja znanych firm. Warszawa: PWN.
  • (www 1) http://mobtech.interia.pl/news-apple-przyznalo-sie-ze-spowalnia-starsze-iphone-y,nId,2481343 (24.05.2018).
  • (www 2) http://mobtech.interia.pl/news-apple-przyznalo-sie-ze-spowalnia-starsze-iphone-y,nId,2481343 (23.04.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536549

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.