PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 45 | 284--294
Tytuł artykułu

Identyfikacja i ocena potrzeb studentów w zakresie technicznych i organizacyjnych składników procesu nauczania na przykładzie Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identification and Assessment of Students' Needs within the Scope of Technical and Organisational Elements of the Process of Education on the Basis of the Example of the Faculty of Organisation and Management at the Silesian Technical University
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zidentyfikowano czynniki z obszaru techniczno-organizacyjnego procesu kształcenia, które są ważne dla studentów oraz przeprowadzono ich hierarchizację. Dodatkowo w ramach przeprowadzonych badań uzyskano informacje na temat stopnia realizacji poszczególnych czynników. Otrzymane wyniki mogą posłużyć, jako pomoc w podejmowaniu decyzji przez władze wydziału odnośnie inwestycji i organizacji posiadanych zasobów w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów uczelni - w tym przypadku studentów. Badaniom ankietowym poddani zostali studenci Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej, studiujący w Zabrzu oraz Katowicach, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article identifies and hierarchizes the technical and organisational factors involved in the process of education which are important for students. Additionally, the conducted investigations provided information on the degree of particular factors ' fulfilment. The obtained results may help the faculty authorities to take decisions regarding investments and organization of resources in order to best satisfy the needs of the university clients - in this case students. The surveyed included regular and external students of the Faculty of Organisation and Management at the Silesian University in Zabrze and Katowice. (original abstract)
Rocznik
Tom
45
Strony
284--294
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Wodnicka D.: Education at a Glance. OECD Indicatorseducation at a Glance. OECD Indicators, "Innowacje w Edukacji Akademickiej", nr 1(4), 2004.
  • Andrzejczak A.: Standardy jakości w szkle wyższej, [w:] Dietl J., Sapijaszka Z. (red.), Akredytacja programów dydaktycznych i uczelni jedną z dróg podniesienia jakości nauczania, Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Łódź 2002.
  • Okoń W.: Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Żak, Warszawa 2001.
  • Doroszewicz S.: Metodyka konstruowania kwestionariusza do pomiaru jakości funkcjonalnej zajęć dydaktycznych postrzeganych rzez studentów. [w:] Gołębiowski T., i in. (red.), Uczelnia oparta na wiedzy: organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, FPiAKE, Warszawa 2005.
  • Figlewicz R.: Kompleksowe zarządzanie jakością kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie WSHE w Łodzi, "Innowacje w Edukacji Akademickiej", nr 1(4), 2004.
  • Bąk G.: Jakość organizacji edukacyjnej - podejście systemowe, [w:] Kruszewski T. (red.), Jakość kształcenia w perspektywie wejścia Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock 2000.
  • O'Sullivan G.: Elastyczny system studiów i ECTS jako systemy sprzyjające podnoszeniu jakości kształcenia, [w:] Jankowski, K. i in., (red.), Jakość kształcenia w szkole wyższej - dążenie do doskonałości, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2001.
  • Dolence M., Norris D.: Transforming Higher School. A Vision for Learning In the 21st Century. The Society for College and University Planning, An Arbor 1995.
  • Dieterich J., Dieterich M.: Die Personlichkeit von Lehrern und mögliche Auswirkungen auf die Unterrichtsgestaltung. Bildungsforschung, Vol. 4, No. 2, 2007.
  • Sztejnberg A.: Jakość kształcenia w percepcji studentów, [w:] Kricfalusi D. (red.), Aktualni aspekty pregradualni pripravy a postgradualniho vzdelavani ucitelu chemie, Ostrawska Univerzita v Ostrave, Ostrava 2006.
  • Figlewicz R.: Badanie jakości kształcenia w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi". Zdrowie, nr 6, 2000.
  • Bornmann L., Mittag S.: Quality assurance in higher education - meta-evaluation of multistage evaluation procedures in Germany. "Higher Education", Vol. 52, No. 4, 2006.
  • Gummesson E.: Exit Services Marketing - Enter Service Marketing, "The Journal of Customer Behaviour", Vol. 6, No. 2, 2007.
  • Ford J.B., Joseph M., Joseph B.: Importance - performance analysis as a strategic tool for service marketers: the case of service quality perception of business students in New Zealand and the USA, "The Journal of Service Marketing", Vol. 13 Iss. 2, 1999.
  • O'Neill M.A., Palmer A.: Importance - performance analysis: a useful tool for directing continuous quality improvement in higher education, Quality Assurance in Education. An International Perspective, Vol. 12 Iss. 1 2004.
  • Jonas A.: Kryteria oceny przez studentów jakości usług edukacyjnych szkół wyższych, "Zeszyty Naukowe AE w Krakowie", nr 729, 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.