PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1117 Dydaktyka matematyki | 33--39
Tytuł artykułu

Czy istnieje optymalna metoda prowadzenia seminarium magisterskiego?

Autorzy
Warianty tytułu
Does It Exist an Optimal Method of Leading a Seminar for Candidates for Master's Degree?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przez dwadzieścia lat pracy dydaktycznej zaobserwowałam, że generalnie w naszych polskich warunkach o wiele skuteczniejsze wydają się zajęcia, których celem jest dyskretne narzucenie studentom swoich własnych koncepcji pisania prac niż "produktywne wykorzystywanie zalet każdej osoby", a tym samym propagowanie technik twórczego myślenia. Do tego ostatniego nie jesteśmy w ogóle przygotowani. Dotyczy to zarówno prowadzących, jak i studentów. W dalszej części pracy spróbuję się zastanowić się nad tym problemem. W części pierwszej rozważę, dlaczego taka sytuacja ma miejsce. W tym celu spróbuję przeanalizować realizowane przez polskich pedagogów schematy związane z nauczaniem, a szczególnie z nauczaniem matematyki. Następnie, w kolejnej części, zajmę się szczegółowym opisem "rezultatów" swojej pracy. (fragment tekstu)
EN
In 2004 & 2005 I led a seminar for candidates for master's degree at Warsaw Agricultural University. The students of computer science and econometrics, who took part in my seminar add just started the course of financial theory, and they did not formulate their thesis. Therefore I wondered how I should work out a plan of this seminar. I wanted the classes to be constructive. My aim was not only to broaden the knowledge of my students but also to prepare them thoroughly for writting M. A. thesis. As far as I know young people (university students) have huge difficulties in writing scientific papers. I decided to explain to them the technics of composing such papers. There were 7 lectures devoted the best methods of writting. Next I asked them to write a short article concerning the capital market. I encouraged the development of their own ideas and allowed them a free hand in choosing a subject.
Moreover I emphasized that I expected original, creative works containing interesting facts connected with financial markets as well as investors. The articles should have been finished before the end of semestr. Then I corrected and improved the articles. I asked the students to get ready for the presentation of their papers.
The aim of this article is to share my observation with you and to find the answer to the question why such a form of classes didn't bring to expected results. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Rocznik
Strony
33--39
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Drucker P. (2001). Myśli przewodnie Druckera. Wydawnictwo MT Biznes. Warszawa.
  • Drużkowski L. (1993). Henri Poincare - matematyk, fizyk, astronom i filozof. Wiadomości Matematyczne XXX. 1. Str. 73-38.
  • Krajewski S. (1981). Kurt Gödel i jego dzieło. Wiadomości Matematyczne 23. Str. 161-186.
  • Thom R. (1975). Les mathématiques et l'intelligible. Dialectica 29. Str.71-81. Tłumaczenie polskie: Matematyka a rozumienie. Wiadomości Matematyczne 23 (1981). Str. 205-212.
  • Thom R. (1970). Les mathématiques "modersns'': une erreur pédagogique et philosophique? L'Age de la Science 3. Str. 225-236. Tłumaczenie polskie: Czy istnieje matematyka nowoczesna? Wiadomości Matematyczne 18. Str. 113-129.
  • Wywiad (1982). Reflections of the Polish masters: An interview with Stan Ulam and Mark Kac by Michell Feigenbaum. Los Alamos 3, No. 3, 54. Tłumaczenie polskie: Refleksje polskich mistrzów - wywiad ze Stanisławem Ulamem i Markiem Kacem przeprowadzony przez Mitchella Feigenbauma. Wiadomości Matematyczne 31 (1993). Str. 93-114.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171536691

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.