PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 527 Polityka ekonomiczna | 300--311
Tytuł artykułu

E-Ticket w strategii przewoźników lotniczych funkcjonujących w Polsce

Warianty tytułu
E-Ticket in The Strategy of Air Carriers Operated on The Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jeszcze dwadzieścia lat temu przewoźnicy lotniczy oferowali bilety papierowe. Obecnie w wyniku postępu technologicznego zmieniła się technika związana ze sprzedażą usług lotniczych. Od początku XX w. zmieniły się kanały dystrybucji na rynku usług transportu lotniczego. Głównym celem podjętych badań jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pasażerowie korzystający z polskich portów lotniczych dokonują zakupu biletów lotniczych w wyniku uwarunkowań ogólnoświatowych. Tak postawiony problem badawczy jest istotny z powodu braku aktualnie dostępnej literatury w tym zakresie oraz braku szczegółowych i systematycznych badań naukowych i marketingowych. Na potrzeby niniejszego opracowania wykorzystano dane z autorskich badań zrealizowanych w polskich portach lotniczych. Badania takie zostały przeprowadzone w 2013 r. metodą wywiadu osobistego na podstawie warstwowego doboru pasażerów. W artykule zaprezentowano dane wtórne z dostępnych publikacji światowych, w tym przypadku główną metodą była desk research(abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of the undertaken research is to answer the question how passengers using Polish airports purchase airline tickets as a result of global conditions. This is the research problem posed in the absence of currently available literature in this area, the lack of detailed and systematic scientific and marketing research. For the purposes of this study, data from author's marketing research at Polish airports on the subject of instruments of air transport competition in passenger assessment were used. Such surveys were carried out in 2013 at Polish airports using the personal interview method based on the selection of passengers in a layered manner. In addition to primary research, the article presents secondary data from available world publications; in this case the main method used was the desk research method(original abstract)
Rocznik
Strony
300--311
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T. (red.), 1998, Leksykon marketingu, PWE, Wars
  • Changing Distribution Patterns in the Airline Industry.
  • Delekta A., 2013, Integracja systemów rezerwacyjnych w kontekście gospodarki opartej na wiedzy,
  • Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 24, Warszawa.
  • Duliniec E., 2009, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Hanke M., 2016, Airline. E-commerce, Routledge, Londyn i Nowy Jork.
  • Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa.
  • Kotler Ph., 2005, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Morden A.R., 1993, Elements of Marketing, DP Publications, London.
  • Ruciński A., Rucińska D., Tłoczyński D., 2012, Transport lotniczy. Ekonomika i organizacja, Wyd. UG, Gdańsk.
  • Rutkowski K. (red.), 2005, Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe, Dobre praktyki, SGH, Warszawa.
  • Shaw S., 2011, Airline Marketing and Management, Ashgate, Farnham.
  • Szapiro T., Ciemniak R., 1999, Internet - nowa strategia firmy, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Tłoczyński D., 2008, E-ticket. Nowy trend w pasażerskim transporcie lotniczym, [w:] Adamowicz E.,
  • Rucińska D. (red.), Nowe trendy w transporcie i logistyce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego, Ekonomika Transportu Lądowego, nr 36, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Tłoczyński D., 2016, Konkurencja na polskim rynku usług transportu lotniczego, Wyd. UG, Gdańsk.
  • www.amadeus.com (dostęp: 1.06.2018).
  • www.iata.org (dostęp: 1.06.2018).
  • www.sabre.com (dostęp: 1.06.2018).
  • www.travelport.com (dostęp: 1.06.2018).
  • www.videcom.com (dostęp: 1.06.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171537909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.