PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 12 (CD) | 149--157
Tytuł artykułu

Dynamizacja modelu biznesu poprzez innowacje - szansa rozwoju przedsiębiorstwa produkcyjnego

Warianty tytułu
Dynamization of the Business Model through Innovation - an Opportunity for the Development of a Production Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjność we współczesnych przedsiębiorstwach to jeden z kluczowych aspektów warunkujących utrzymanie się przedsiębiorstwa na rynku oraz jego rozwój. Przedsiębiorstwa, które decydują się na wprowadzenie innowacji, mimo istniejącego ryzyka, na ogół uzyskują przewagę nad konkurentami. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości dynamizacji modelu biznesu poprzez innowacje. W artykule oparto się na przeglądzie literatury oraz jej krytycznej analizy. Wykorzystano zarówno krajowe, jak i zagraniczne materiały źródłowe. (abstrakt oryginalny)
EN
Innovation in modern enterprises is one of the key aspects for maintaining the company on the market and its development. Companies that decide to introduce innovation, despite the risks, generally gain advantage over competitors. The aim of the article is to present the possibilities of business model dynamization through innovation. The article is based on a literature review and its critical analysis. Both domestic and foreign source materials were used. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
149--157
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Afuah, A. (2004). Business models. A Strategic Management approach. Irwin: McGraw-Hill.
  • Bartusiak, A. Sektor farmaceutyczny - wzrost dzięki innowacjom https://www.hbrp.pl/b/sektor-farmaceutyczny---wzrost-dzieki-innowacjom/17M2tirdA (11.03.2017).
  • Brzóska, J. (2014). Innowacje jako czynnik dynamizujący modele biznesowe. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
  • Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość: praktyka i zasady. Warszawa: PWE.
  • Gołębiowski, T., Dudzik, T.M., Lewandowska M., Witek-Hajkduk M. (2008). Model biznesu polskich przedsiębiorstw. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza.
  • Grabowska, S. (2016). Business model metallurgical company built on the competitive advantage. METAL 2016. 25th Anniversary International Conference on Metallurgy and Materials, Brno, Czech Republic, May 25th - 27th, 2016. Conference proceedings. Ostrava : Tanger, (CD-ROM).
  • Grabowska, S. (2017). Kluczowe wskaźniki efektywności - studium przypadku. https://www.polsl.pl/Wydzialy/R0Z/ZN/Documents/z 108/Grabowska Sandra.pdf (30.03.2018).
  • Grabowska, S. (2018). Wpływ wdrożonej innowacji na konkurencyjność przedsiębiorstwa branży energetycznej. http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2018/T1/2018_t1_068.pdf (30.03.2018).
  • Grant, R., M. (2002). Contemporary Strategy Analysis: Concepts Techniques, Aplications. Oxford: Blackwell.
  • Hamel, G. (2002). Leading the revolution. Harvard Business School Press.
  • Karlik, M. (2013). Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie : poszukiwanie i realizacja nowatorskich projektów. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • Lamparka-Przybysz, M. Innowacje w polskiej farmacji. http://innpoland.pl/124843,innowacje-w-polskiej-farmacji (11.03.2017).
  • Learner, J. (2012). The Architecture of innovations : the economics of creative organizations. Oxford: Oxford University Press.
  • Łunarski, J. (2007). System zarządzania innowacjami. W: Zarządzanie innowacjami - system zarządzania innowacjami. Rzeszów: Politechnika Rzeszowska.
  • Magretta, J. (2003). What Management is? London: Profile Books.
  • Nogalski, B. (2009). Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw. Referat wygłoszony na posiedzeniu Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, Warszawa.
  • Prahalad, C., K., Krishnan, M., S. (2013). New Age of Innovation. Irvin: Mc Graw-Hill.
  • Rokita, M. (2005). Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa: PWE.
  • Schumpeter, J. (1998). Teoria wzrostu gospodarczego. Warszawa: PWN.
  • Stawasz, E. (2011). Zarządzanie innowacjami (Innovation Management). W: K.B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii. Warszawa: PARP.
  • Świtalski, W. (2005). Innowacje i konkurencyjność. Warszawa: WUW.
  • Thomson, A.A., Strickland, A.J. (2003). Strategic Management Concepts and Cases. New York: McGraw-Hill.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.