PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 12 (CD) | 199--212
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku uczelni w otoczeniu międzynarodowym

Warianty tytułu
Forming the Image of the University in the International Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie dotyczy relacji, które zachodzą między kapitałem relacyjnym a wizerunkiem uczelni. Przyjęto, iż komponenty kapitału relacyjnego mogą być traktowane jako sposób i swoisty instrument wspomagający proces kształtowania wizerunku. Celem artykułu jest identyfikacja wybranych relacji między kapitałem relacyjnym uczelni a działaniami związanymi z kształtowaniem wizerunku w otoczeniu międzynarodowym. Ważną rolę w kształtowaniu pozytywnego wizerunku uczelni odgrywają czynniki takie jak reputacja i tożsamość, które służą budowaniu kultury internacjonalizacji oraz komunikacji marketingowej z otoczeniem międzynarodowym. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper concerns the relationships between the relational capital and the image of the university. It is assumed that components of relational capital can be treated as a way and a kind of instrument supporting the process of forming the image. The purpose of this article is to identify selected instances where the components of the university's relational capital were related to activities forming the image in the international environment. Reputation and identity play a part in forming a positive university's image, which used to build a culture of internationalization and marketing communication with the international environment. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
199--212
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska, A. (2003). Wizerunek jak opoka. Marketing w Praktyce, 10.
  • Altkorn, J. (2002). Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Kraków: Wyd. AE w Krakowie.
  • Ashton, W., Wagman, L. (2015). Marketing educational improvements via international partnerships under brain drain constraints. Education Economics, Vol. 23 (6), 713-734, http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2014.944100.
  • Chandler, S. (2013). The Hidden Benefits of Social Media Marketing: Why Your Strategy May Be Working Better Than You Think, http://www.forbes.com/ (16.05.2014).
  • Chomiak-Orsa, I. (2013). Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
  • Czaja, S., Becla, A., Włodarczyk, J., Poskrobko, T. (2012). Wyzwania współczesnej ekonomii. Warszawa: Difin.
  • Czubała, A., Jonas, A., Smoleń, T., Wiktor, J.W. (2006). Marketing usług. Kraków: OE Wolters Kluwer.
  • Dąbrowski, T.J. (2010). Reputacja przedsiębiorstw. Tworzenie kapitału zaufania. Kraków: OE Wolters Kluwer.
  • Fazlagić, J. (red.) (2015). Edukacja i kapitał intelektualny w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: Wyd. AFiB Vistula.
  • Hajduk, A. (2014). Tendencje zmian szkolnictwa wyższego na świecie w warunkach globalizacji. Społeczeństwo i Ekonomia, 2(2), 23-33.
  • Jaskólska, J. (2015). Mobilność w kontekście innowacji społecznej. W: P. Prüfer (red.), Erasmus - relacja - internacjonalizacja (87-92). Gorzów Wielkopolski: Wyd. PWS Z im. J. z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
  • Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Kotler, P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Wyd. Generthner&Ska.
  • Kotler, P. (2005). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. Warszawa: MT Biznes Ltd.
  • Krzyżak, M. (2009). Istota i potrzeba budowania wizerunku uczelni. Zeszyty Naukowe WSOWL, 2 (152), 119-126.
  • Mruk, H., Rutkowski, I.P. (1999). Strategia produktu. Warszawa: PWE.
  • Nawrocka, E. (2013). Wizerunek obszaru recepcji turystycznej. Podstawy konceptualizacji i czynniki jego kreowania. Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
  • Niedzielska, A. (2011). Marketing 3.0 w przedsiębiorstwie jutra (sustainable enterprise). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 662 (74), 387-399.
  • Ociepka, B. (2005). Kształtowanie wizerunku. Wrocław: Wyd. UWr.
  • Pedro, E., Franco, M. (2016). The importance of networks in the transnational mobility of higher education students: attraction and satisfaction of foreign mobility students at a public University. Studies in Higher Education, 41 (9), 1627-1655, http://dx.doi.org/10.1080/03075079.2014.999321.
  • Pescaru, T.-G. (2017). Analysis of the main factors influencing student satisfaction towards the university environment. Journal of Educational Sciences & Psychology, VII (1/2017), 40-50. Za: DeShields Jr., O.W., Kara, A., Kaynak, E. (2005). Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: applying Herzberg's twoo factor theory. International Journal of Educational Management, 19 (2), 28-139.
  • Pluta-Olearnik, M. (2015). Umiędzynarodowienie komunikacji uczelni w wirtualnej przestrzeni. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 40, 171-181.
  • Perechuda, K. (2005). Kreowanie wiedzy na tle współczesnych koncepcji zarządzania. W: K. Perechuda (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWN.
  • Perechuda, K. (2007). Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wrocław: Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu.
  • Poskrobko, B. (2011). Wiedza i gospodarka oparta na wiedzy. W: B. Poskrobko (red.), Gospodarka oparta na wiedzy. Białystok: WSE.
  • Rzemieniak, M. (2014). Budowanie tożsamości oferty usługowej w oparciu o wartości niematerialne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 353, 44-53.
  • Sokołowska, A. (2005). Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Warszawa: PTE.
  • Stachura, E. (2006). Elementy wizerunku szkoły wyższej. W: G. Nowaczyk, P. Lisiecki (red.), Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą. Poznań: WSB.
  • Szczygielska, A. (2009). Kapitał intelektualny w gospodarce opartej na wiedzy. Wybrane zagadnienia w świetle studiów i badań empirycznych. Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
  • Walecka, A. (2016). Kapitał relacyjny przedsiębiorstw w kryzysie. W: E. Stańczyk-Hugiert, J. Kacała (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zasoby organizacji. Zagadnienia epistemologiczne i metodologiczne, 422, 158-172.
  • Wiktor, J.W., Oczkowska, R., Żbikowska, A. (2008). Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki. Warszawa: PWE.
  • http://cwur.org/ (24.06.2018).
  • http://prom.edu.pl/pl/ (01.05.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171538973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.