PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 12 (CD) | 246--254
Tytuł artykułu

Podejście procesowe do budowania wizerunku podmiotu gospodarczego

Autorzy
Warianty tytułu
The Process Approach for Building the Image of an Economic Entity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reprezentowanie organizacji odnosi się do budowania jej wizerunku, zarówno wewnątrz jej granic, jak i poza nimi, jest niczym innym jak tworzeniem marki. Proces budowania wizerunku jest długotrwały i ewoluujący, by sprostać aktualnym oczekiwaniom otoczenia. W tworzenie tego wizerunku zaangażowanych jest wielu przedstawicieli grup społecznych, którzy w myśl teorii interesariuszy, prezentują niekoniecznie te same interesy. W niniejszej pracy badam sposób, w jaki budowany jest wizerunek jednego z podmiotów gospodarczych, oraz narzędzia, które w tym procesie są wykorzystywane. W pracy zastosowano studium przypadku. Wynikiem analizy było opisanie systemu komunikacji, rolę aktorów społecznych w procesie i ich postawy do podejścia procesowego. Ostatecznie wskazuje się na świadomą rezygnację z zarządzania procesowego na rzecz zarządzania projektem. (abstrakt oryginalny)
EN
Representing an organization refers to building its image, both inside and outside the organization, and it is associated with brand creation. Building an image is an evolutionary, continuous process, and designed to meet the expectations of the organizational environment. Variety of representatives of different social groups are engaged in creating this image, who, according to the theory of stakeholders, do not necessarily share common interests. The purpose of this paper is to examine the way in which the image of one of the economic entities is built, and tools are used. The study used the case study research method. The result of the analysis was to describe the communication system, the role of social actors in the process and their attitudes towards the process approach. The paper concludes with a deliberate resignation of process management for project management. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
246--254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Bednarz, K.K. (2009). Podejście procesowe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 52, 23-33.
  • Berger, P. i Luckmann, T. (1966). The social construction of reality: A treatise in the sociology of knowledge. Nowy Jork: Anchor Books.
  • Bligh, M.C., Kohles, J.C. i Pillai, R. (2011). Romancing leadership: Past, present, and future. The Leadership Quarterly, 22(6), 1058-1077. doi:10.1016/j.leaqua.2011.09.003.
  • Brown, T.J., Dacin, P.A., Pratt, M.G. i Whetten, D.A. (2006). Identity, Intended Image, Construed Image, and Reputation: An Interdisciplinary Framework and Suggested Terminology. Journal of the Academy of Marketing Science, 34(2), 99-106. doi:10.1177/0092070305284969
  • Deming, W.E. (1953). Statistical Techniques in Industry. Advanced Management, 18, 8-12.
  • Denzin, N.K. (1978). Sociological Methods. Nowy Jork: McGraw-Hill.
  • Fombrun, C. i Shanley, M. (1990). What's in a name? Reputation building and corporate strategy. Academy of Management Journal, 33(2), 233-258.
  • Gioia, D.A., Schultz, M. i Corley, K.G. (2000). Organizational Identity, Image, and Adaptive Instability. The Academy of Management Review, 25(1), 63-81.
  • Gołuchowski, J. (2007). Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, wyd. II. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Hammer, M. (1990). Reengineering Work: Don't automate, obliterate. Harvard Business Review, 68, 104-112.
  • Hammer, M. i Champy, J. (1996). Reengineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: Neuman Management Institute.
  • Hensel, P. (2010). Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy. Gliwice: Onepress.
  • Kostera, M. (2003). Antropologia organizacji: Metodologia badań terenowych. Warszawa: PWN.
  • Maak, T. (2007). Responsible Leadership, Stakeholder Engagement, and the Emergence of Social Capital. Journal of Business Ethics, 74(4), 329-343. doi: 10.1007/s10551-007-9510-5.
  • Majczyk, J. (2016). Zarządzanie projektami. W: Klincewicz, Krzysztof (red.), Zarzadzanie, organizacje i organizowanie. Przegląd perspektyw teoretycznych (101-109). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Mehra, A., Dixon, A.L., Brass, D.J. i Robertson, B. (2006). The Social Network Ties of Group Leaders: Implications for Group Performance and Leader Reputation. Organization Science, 17(1), 64-79. doi: 10.1287/orsc.1050.0158.
  • Meyer, J.W. i Rowan, B. (1977). Institutionalized Organizations: Formal Structure as Myth and Ceremony. The American Journal of Sociology, 83(2), 340-363. doi:10.1086/226550
  • Ranft, A.L., Zinko, R., Ferris, G.R. i Buckley, M.R. (2006). Marketing the Image of Management: The Costs and Benefits of CEO Reputation. Organizational Dynamics, 35(3), 279-290. doi: 10.1016/j.orgdyn.2006.05.003.
  • Schmelzer, H.J., Sesselmann, W. (2003). Geschäftsprozessmanagement in der Praxis. Wien: Hanser.
  • Shannon, C. i Weaver, W. (1949). The mathematical theory of communication. Urbana, IL: University of Illinois Press.
  • Srivastava, R.K., Shervani, T.A. i Fahey, L. (1999). Marketing, Business Processes, and Shareholder Value: An Organizationally Embedded View of Marketing Activities and the Discipline of Marketing. Journal of Marketing, 63, 168-179.
  • Suchman, M.C. (1995). Managing Legitimacy: Strategic and Institutional Approaches. Academy of Management Review, 20(3), 571-610. doi:10.2307/258788
  • Taylor, F.W. (1911). Principles of Scientific Management. Nowy Jork: Harper & Brothers.
  • Vásquez, C., Sergi, V. i Cordelier, B. (2013). From being branded to doing branding: Studying representation practices from a communication-centered approach. Scandinavian Journal of Management, 29(2), 135-146. doi: 10.1016/j.scaman.2013.02.002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171539165

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.