PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 131 | 239--247
Tytuł artykułu

Strategie rozwoju zewnętrznego w praktyce funkcjonowania rynku komunikacji elektronicznej w Polsce

Warianty tytułu
Strategies of External Development on the Market of Electronic Communication in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach silnej konkurencji na rynku usług komunikacji elektronicznej, nasycenia rynku usługami telekomunikacyjnymi oraz konieczności ponoszenia znacznych nakładów inwestycyjnych na rozbudowę infrastruktury, operatorzy zmuszeni są do podejmowania działań strategicznych, mających na celu poprawę ich pozycji rynkowych i konkurencyjnych. Rozwiązaniem strategicznym możliwym do przyjęcia w tej sytuacji rynkowej przez podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne jest opcja rozwoju zewnętrznego. W artykule przedstawiono realizowane, a także przewidywane, alianse i przejęcia operatorów telekomunikacyjnych oraz zmiany rynkowe, które one spowodują.(abstrakt oryginalny)
EN
In conditions of strong competition on the market of electronic communication services, market saturation in telecommunication services and the necessity of bearing significant investment outlays on infrastructure expansion, operators are forced to do strategic activities aiming on the improve-ment of their market and competitive position. One of the acceptable strategic solution in this market situation is the option of external development. In the article there are presented: the existing and potential alliances, telecommunication operators takeovers and caused market shifts.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
239--247
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Bibliografia
  • Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35 (cz. 2), 519-530.
  • Czaplewski, M. (2017). Oddziaływanie regulacyjne Unii Europejskiej na rynek usług telekomunikacyjnych. Gospodarka Narodowa, 5 (279), 65-87.
  • Drab-Kurowska, A. (2013). Polityka konkurencji na rynku e-commerce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 104 (t. 1), 501-511.
  • Strategor (1999). Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE.
  • Fornalczyk, A. (2007). Biznes a ochrona konkurencji. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business.
  • Pocztowski, A. (red.) (2004). Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i przejęć. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Borowiecki, R., Kwieciński, M. (red.) (2003). Monitorowanie otoczenia: przepływ i bezpieczeństwo informacji. Kraków: Zakamycze.
  • www.uke.gov.pl (1.12.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171540643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.