PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 526 Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku | 79--87
Tytuł artykułu

Pomiar skuteczności komunikacji marketingowej w social mediach

Warianty tytułu
Measuring The Effectiveness of Marketing Communication in Social Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Serwisy społecznościowe są obecnie istotnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z otoczeniem. W pierwszym rozdziale artykułu, zdefiniowane zostały serwisy społecznościowe. Szczególna uwaga poświęcona została roli, jaką omawiane serwisy odgrywają w procesie komunikacji marketingowej. W dalszej części analizie zostały poddane sposoby pomiaru skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej w social mediach. Na podstawie studiów literatury przedmiotu stwierdzono stosunkowo niewielką ilość opracowań dotyczących sposobów pomiaru siły, wizerunku i świadomości marki w omawianych mediach. W świetle przeprowadzonej analizy literatury konieczne wydaje się - poza stosowaniem znanych wskaźników oceny - włączenie do badań także metod jakościowych. Sposób pomiaru skuteczności działań marketingowych, prowadzonych w social mediach, powinien być uzależniony od zamierzonych efektów, jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć, decydując się na działania marketingowe tego typu(abstrakt oryginalny)
EN
Social networking services (social media) are now an important marketing communication channel for an enterprise with its surroundings. In the first chapter of the article, the author defines social services and their typology. Particular attention is paid to the role that these services play in the marketing communications process. In the following parts, the analysis has examined the ways of measuring the effectiveness of marketing communication in social media. Based on the study of literature, a relatively small number of papers have been published on how to measure strength, image, and brand awareness in the media. This note concerns both empirical and scientific studies. In the light of the analysis of literature, it is necessary, apart from the use of well-known indicators of effectiveness and effectiveness of communication, to include qualitative methods. The way to measure the effectiveness of marketing activities in social media should be based on the intended effects the company wants to achieve by deciding on marketing activities of this type(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bartholomew D., 2014, Social Media Metrics & Measurement Continue to evolve, https://metricsman.\wordpress.com/2014/06/09/social-media-metrics-measurement-continue-to-evolve (10.10.2018).
  • Berkovitz D., 2009, 100 ways to measure social media, https://www.mediapost.com/publications/article/117581/100-ways-to-measure-social-media.html (10.10.2018).
  • Boyd D.M., Ellison M., 2007, Social network sites: Definition, history, and scholarship, Journal of Computer-Mediated Communication, vol. 13(1).
  • Castells M., 2003, Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Rebis, Poznań.
  • Gogołek W., 2010, Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa.
  • Kalamas M., Tyra M., Lester D., 2009, Modeling social media use: bringing the communication gap in higher education, Journal of Advertising Education, vol. 13 (1).
  • Kaplan A.M., Haenlein M., 2010, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, vol. 53, s. 59-68.
  • Kaznowski D., 2008, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa.
  • Kotarbiński T., 1959, Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa.
  • Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2010, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa.
  • Kozielski R., Miotk A., 2016, Social media, [w:] R. Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, s. 532-562.
  • Kozielski R. (red.), 2016, Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Lovett J., 2012, Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice.
  • Mayfield A., 2007, What is Social Media, iCrossing, London.
  • Mazurek G., 2007, Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska (red.), 2016, Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Raport Social Media Marketing Industry, http://www.socialmediaexaminer.com/SocialMediaMarketingIndustryReport2015.pdf (11.11.2015).
  • Snelson C.L., 2016, Qualitative and mixed methods social media research: A review of the literature, International Journal of Qualitative Methods, 15(1), s. 1-15.
  • Świerczyńska-Kaczor U., 2012, E-marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa.
  • Treadaway C., Smith M., 2011, Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541498

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.