PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | t. 19, z. 8, cz. 1 Wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach. Od teorii do praktyki | 249--262
Tytuł artykułu

Bariery w komunikacji wewnętrznej determinantą konfliktu w organizacjach publicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Barriers in Internal Communication Determinant of Conflict in Public Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Publikacja składa się ze wstępu, podpunktów merytorycznych oraz zakończenia. W pierwszym punkcie podjęto próbę identyfikacji znaczenia komunikacji wewnętrznej. Drugi dotyczy określenia głównych źródeł powstawania konfliktów w organizacjach publicznych. Ostatni podpunkt opisuje zadania lidera w procesie identyfikowania i niwelowania barier komunikacyjnych w podmiotach publicznych. Artykuł ma charakter teoretyczny. Jego celem jest zdefiniowanie i analiza barier w komunikacji wewnętrznej w organizacjach publicznych. Materiał do publikacji został zgromadzony przy wykorzystaniu metody jakościowej oraz techniki analizy danych wtórnych, którą stanowiło pogłębione wnioskowanie materiału literaturowego z zakresu omawianego zagadnienia. (fragment tekstu)
EN
Employees creating organizations are constantly communicating with each other. This process can take place on a group, team and organizational level. Despite the high degree of virtualization of work, autonomy, independence or the ability to perform duties in a remote form, well-established channels of information and decision transmission and mutual communication are still a fundamental aspect for the functioning and development of entities. The purpose of the article is to define and analyze barriers to internal communication in public organizations. The material for publication was collected using the qualitative method and the secondary data analysis technique, which was the in-depth inference of the literature material from the discussed issue. The analysis of the concept and meaning of internal communication in the organization showed how important it plays in the proper functioning of organization. The indicated sources of conflicts, as well as conflict situations within a public organization are the result of internal communication barriers.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Armstrong M. (2002), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Blythe J. (2002), Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa.
  • Chmielewski M. (2011), Delivering Business Presentation - an inter cultural perspective [w:] Al. Noorachi (red.), Marketingowe źródła uzyskiwania przewagi konkurencyjnej w działalności nowoczesnych podmiotów gospodarujących, SWSPiZ, Łódź.
  • Dobek-Ostrowska B. (2006), Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław.
  • Gartton C., Wegryn K. (2006), Managing without Walls, maximize success with virtual, global, and cross-culture teams, "MC Press", Lewisville.
  • Gertsmann S. (1973), Psychologia na co dzień, Książka i Wiedza, Warszawa.
  • Griffin R.W. (2005), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Golka M. (2018), Bariery w komunikacji społecznej, (dez) informacyjne, PWN, Warszawa.
  • Katz D., Kahn R. (1987), The social psychology of organizations, John Wiley and Sons, New York.
  • Jaworowicz M., Jaworowicz P. (2017), Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Difin, Warszawa.
  • Kobyliński W. (2005), Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze SWSPiZ, Łódź-Warszawa.
  • Kożuch B., Cywoniuk M. (2005), Wstęp do organizacji i zarządzania, WSE, Białystok.
  • Kuc B.R., Moczydłowska J.M. (2009), Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa.
  • Łuczak J. (2010), Relacje pomiędzy przełożonym a podwładnym w jednostkach organizacyjnych Policji, [w:] Ł. Sułkowski (red.), Studia z zarządzania międzykulturowego, SWSPiZ, Łódź.
  • Łuczak J. (2012), The significance of organizational conflict in managerial decision making process [w:] Ł. Sułkowski, M. Chmielecki (red.), Studia z zarządzania międzykulturowego, SAN, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XIII, Zeszyt 13, Łódź.
  • Majchrowicz W. (1999), Zlecanie zadań służbowych, Wydawnictwo Szkoły Policji, Słupsk.
  • Pawlikowska-Orszta M. (2015), Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi, Edgard, Warszawa.
  • Penc J. (2000), Kreatywne kierowanie. Organizacja i kierownik jutra. Rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Stroińska E. (2012), Elastyczne formy zatrudnienia. Telepraca zarządzanie pracą zdalną, Wydawnictwo Poltex, Warszawa.
  • Tyrańska M. (2011), System oceny kompetencji kadry menadżerskiej [w:] A. Stabryła (red.), Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, Mfiles.pl, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171541722

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.