PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 117 Zarządzanie współczesną organizacją | 471--483
Tytuł artykułu

Znaczenie jakości i doskonalenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Warianty tytułu
Quality and Improvement Meaning in the Production Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było omówienie jakości i doskonalenia na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego, zajmującego się produkcją użytkowych wyrobów artystycznych. Przedstawiono proces produkcyjny w ujęciach technologicznym oraz przedmiotowym wybranego produktu, czyli uchwytu na kratę. Obliczono współczynnik czasu tworzący wartość dodaną, który wykazał, że w przedsiębiorstwie występują operacje, które nie tworzą wartości dodanej z punktu widzenia klienta. Przedstawiono mapę stanu obecnego przedsiębiorstwa, a także zaproponowano mapę stanu przyszłego z propozycjami udoskonaleń procesu produkcyjnego. Celem przedstawionej mapy stanu przyszłego było skrócenie czasu cyklu oraz redukcja kosztów, przy jednoczesnym zwiększeniu zysku. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was to discuss the quality and improve on the production company example engaged in the production of utility artistic products. It was showed the production process in the technology and objective frame of the chosen product, the handle on the grille. Time factor was calculated that was creating value-added. Time factor showed that there occurs operations in the company do not create added value for the customer point of view. The current state map of the company was showed as well it was proposed future state map with the proposals of improvement of the production process. The aim of future state map was to reduce the time cycle and cost reduction while increasing profit. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Blicharski M.: Inżynieria materiałowa. WNT, Warszawa 2014.
  • 2. Crosby Ph.B.: Quality is free. McGraw-Hill, New York 1979.
  • 3. Ejdys J., Kobylińska U., Lulewicz S.A.: Zintegrowane systemy zarządzania jakością środowiskiem i bezpieczeństwem pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok 2012.
  • 4. Feigenbaum A.V.: Total Quality Control. McGraw-Hill, New York 1992.
  • 5. Juran J.M.: Quality Control Handbook. McGraw-Hill, New York 1988.
  • 6. Kacała J., Wierzbic A.: Od systemów znormalizowanych do doskonałości biznesowej. "Management Forum", Vol. 3, No. 4. Publishing House of Wrocław University of Economics, 2015.
  • 7. Malara Z.: Metody i doskonalenie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem: z teorii i praktyki. Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2000.
  • 8. PN-EN ISO 9000:2006 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. PKN, Warszawa 2006.
  • 9. Roszak M.: Zarządzanie wiedzą jako czynnik kształtujący wartość dodaną organizacji, [w:] Rosak-Szyrocka J., Sokół A., Roszak M. (red.): Materialne i niematerialne źródła tworzenia wartości - wybrane zagadnienia z zarządzania i ekonomii. Celje, Faculty Of Logistics, University Of Maribor, 2016.
  • 10. Skrzypek E.: Doskonalenie jakości jako szansa na sukces organizacji. Kwartalnik Środowisk Naukowych i Liderów Biznesu "Współczesne Zarządzanie", nr 3, 2010.
  • 11. Sobczyk G., Celoch A.: Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja. Filar A. (red.). UMCS, 2012.
  • 12. Zieliński G., Krzeszewska M.: Doskonalenie jakości usług poprzez wykorzystanie controllingu w obszarze logistyki w zakładach opieki zdrowotnej. "Zarządzanie i Finanse", R. 10, nr 3, cz. 1, 2012.
  • 13. Wolniak R.: Korzyści doskonalenia systemów zarządzania jakością opartych o wymagania normy ISO 9001:2008. "Problemy Jakości", nr 3, 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542552

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.