PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 118 XL Jubileuszowe Śląskie Dni Organizacji Nowoczesność Przemysłu i Usług | 333--339
Tytuł artykułu

Jakość usług nauczania języków obcych

Warianty tytułu
Quality of Foreign Language Educational Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania była ocena poziomu jakości usług nauczania języków obcych. Badanie przeprowadzono metodą ankietową. Kwestionariusz ankiety składał się z dwóch części. Pierwszą stanowiły pytania metryczkowe, charakteryzujące uczniów, a drugą, merytoryczną, stanowiły atrybuty jakościowe usług nauczania języków obcych. Analiza wyników przeprowadzonego badania pozwala stwierdzić, że najniżej oceniono wystrój pomieszczeń, najwyżej zaś kwalifikacje personelu.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper was the evaluation of the quality of foreign language educational services. The study was carried out with the use of a survey method. The questionnaire was composed of two parts. The first part consists of demographical questions characterizing students and the second part, the substantial one, encompasses quality attributes of foreign language education services. The analysis of the results of the study demonstrates that the decorations of the rooms were evaluated at the lowest level and the teachers qualifications were evaluated as the highest ones.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • 1. Borucki, W., i Urbaniak, M. (1996). Zdefiniować jakość. Problemy Jakości, 12.
  • 2. Crosby, P.B. (1999). Quality and Me. Lessons from an Evolving Life. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • 3. Deming, W.E. (1982). Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge: MIT.
  • 4. Feigenbaum, A.V. (1992). Total Quality Control. New York: McGraw-Hill.
  • 5. Ford, N., Walker, O., and Churchill, G. (1975). Expectation-Specific Measures of the Intersender Conflict and Role Ambiguity Experienced by Industrial Salesmen. Journal of Business Research, 3.
  • 6. Goetsch, D.L., and Davis, S.B. (2000). Quality Management. Introduction to Total Quality Management for Production, Processing and Services. Prentice-Hall, Inc.
  • 7. Juran, A. (1997). A Lifetime of Influence. John Wiley & Sons, Inc.
  • 8. Lotko, M., i Lotko, A. (2016). Jakościowe kryteria doboru części zamiennych do samochodów osobowych. Radom: Wydawnictwo ITeE-PIB.
  • 9. Marczak, M. (2001). Jakość a użyteczność produktu. Problemy Jakości, 3.
  • 10. Oakland, J.S. (2004). Oakland Quality Management. Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • 11. Parasuraman, A., Zeithaml, V., and Berry, L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Marketing, 49.
  • 12. Pateman, T. (2006). Education. In W. Outhwaote (ed.), The Blackwell Dictionary of Modern Social Thouhgt. Balckwell Publishing.
  • 13. Pawlak, M., Dedenowski, M., i Wolski, B. (red.) (2009). Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Poznań-Kalisz.
  • 14. PN-EN ISO 9000:2015 (2016). Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Warszawa: PKN.
  • 15. Saxe, R., and Weitz, B. (1982). The SOCO Scale: A Measure of the Customer Orientation of Salespeople. Journal of Marketing, 19.
  • 16. Skubiak, B. (2013). Edukacja jako czynnik wspierający rozwój gospodarczy. Implikacje dla Polski. Studia Ekonomiczne - Współczesne Problemy Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 129.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171542898

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.