PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | R. VII, t. 13, nr 1 | 127--146
Tytuł artykułu

Insert - czyli jak zwiększyć zainteresowanie gazetą i jej sprzedażą

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Insert - How to Increase the Interest in the News Paper and Sales
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania podejmowane przez wydawców prasy codziennej mają zasadniczy wpływ na możliwość ich rozwoju oraz przetrwania na konkurencyjnym rynku. Rywalizacja toczy się zarówno o czytelnika, jak i reklamodawcę. Zmiany na rynku mediów, potrzeby odbiorców, rozwój technologiczny - to istotne determinanty stosowania niestandardowych sposobów zwiększenia zainteresowania gazetą w wersji papierowej i tym samym jej sprzedaży egzemplarzowej. Jednym ze skutecznych elementów rywalizacji są inserty. Podwyższają atrakcyjność gazet i są odpowiedzią na potrzeby konsumentów produktu medialnego, co wykazane zostanie w niniejszej publikacji.(abstrakt oryginalny)
EN
Activities conducted by the publishers of daily press have an essential influence on the possibility of their development and survival on the competitive mark et. The rivalry is not only about readers but also advertisers. Changes on the mass-media mark et, needs of recipient of technological development - these are the crucial determinants of using non-standard methods of increasing the interest in the newspapers (paper versions) and thus their sales. One of the most effective elements of this rivalry is using inserts. They increase the attractiveness of the newspaper and constitute an answer for the needs of consumers of the media product which will be shown in this publication.(original abstract)
Rocznik
Strony
127--146
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Bibliografia
  • Archiwum własne autorek dotyczące "Dziennika Zachodniego"
  • Filas, R., Dziesięć lat przemian mediów masowych w Polsce (1989-1998). Propozycja periodyzacji, "Zeszyty Prasoznawcze", 1-2, 1999.
  • GeremekB., Polski układ nadziei, "Tygodnik Powszechny", nr z 17 czerwca 1990.
  • HuntingtonS.,Trzecia fala demokratyzacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • JachimowskiM., Przekształcenia przestrzeni medialnej województwa śląskiego, w:Rocznik prasoznawczy5-13-36, Wyd. Wyższej Szkoły Humanitas, Sosnowiec 2011.
  • KozłowskiS., Transformacja w Polsce jako innowacja pozytywna i negatywna, w:BłuszkowskiJ., Dylematy polskiej transformacji, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2008.
  • KreftJ., Ewolucja strategii firm medialnych w dobie konwergencji,"Ze-szyty Naukowe", nr 595,Ekonomiczne problemy usług, nr 55, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
  • KreftJ., Wpływ kapitału zagranicznego na rynek prasy codziennej - doświadczenia "Dziennika Bałtyckiego" w latach 1989-2009, w:FurmanW.(red.), Marszałek-Kawa J., Nierenberg B., Wolny-Zmorzyński K., Radio i Gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2010.
  • NierenbergB.,Wstęp.Radio i Gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 rok u, w:FurmanW.(red.), Marszałek-Kawa J., Nierenberg B., Wolny-Zmorzyński K., Radio i Gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku, Wyd. Adam Marszałek, To-ruń 2010
  • NierenbergB., Zarządzanie w ujęciu humanistycznym, w: "Zarządzanie Mediami", Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  • Pokrzycka L., Romiszewska B., Oblicza polskich mediów po 1989 r., Wyd. Adam Marszałek, Lublin 2008.
  • RóżyckaM., Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych, studium przypadku ""Gazeta Wyborcza"", "Zarządzanie Mediami", t.2(3),Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014.
  • SztompkaP., Socjologia zmian społecznych, Wyd. Znak, Kraków 2005.
  • SzynolA., Prasa regionalna w Polsce 20 lat po przełomie ze szczególnym uwzględnieniem Dolnego Śląska - stan obecny i perspektywy rozwoju, w:FurmanW.(red.), Marszałek-Kawa J., Nierenberg B., Wolny-Zmorzyński K., Radio i Gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 rok u, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2010.
  • Świątecki A., Mark a a public relations, w:OlędzkiJ., Tworzydło D.,(red.),Public relations, Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • TischnerJ., Dokąd prowadzi ta droga?, "Tygodnik Powszechny" nr z 19 września 1989.
  • TischnerJ., Homo Sovieticus, Między Wawelem a Jasną Górą, "Tygodnik Powszechny" z 24 czerwca 1990, nr 25.
  • ZawadzkiP., Intensywność konkurencji na rynku prasy codziennej w ocenach wydawców, w: Rosa G., Smalec A., Gracz L., "Zeszyty Naukowe" Uniwersytetu Szczecińskiego nr 595, Ekonomiczne problemy usług nr 55, Wyd. Naukowe Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171543696

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.