PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach : Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Leszkowi Żabińskiemu | 149--158
Tytuł artykułu

Rozwój innowacji w usługach - perspektywa dostawcy i klienta

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza zagadnienia, które dominują w badaniach nad marketingiem i zarządzaniem już od wielu lat. Pierwsze z nich to innowacje, które są kołem napędowym dla rozwoju wielu współczesnych przedsiębiorstw i ważnym czynnikiem kształtującym zachowania nabywcze. Drugie zagadnienie dotyczy wartości dla klienta, która stała się istotnym elementem w procesie formułowania celów działania przedsiębiorstw zorientowanych na rynek i rozwój. Obszarem, w ramach którego rozważa się wzajemne powiązania między tymi kategoriami są usługi należące do sektora tzw. nowoczesnych usług, wykorzystujących zarówno potencjał nowych technologii, jak i potencjał konsumentów oraz ich doświadczenia. Celem artykułu jest ukazanie wpływu innowacji na propozycje nowych wartości dla klienta a także na zmiany w modelach biznesu w usługach. Metody wykorzystane w badaniach obejmują: analizę i diagnozę stanu badań nad wpływem innowacji w usługach na kreowanie wartości dla klienta oraz case study ukazujące doświadczenia zagranicznych i polskich firm usługowych, które mogą stanowić inspiracje dla rozwoju innowacji innych podmiotów. Rezultatem badań jest wskazanie kierunków zmian obserwowanych w modelach biznesu na rynku nowoczesnych usług oraz identyfikacja problemów wymagających dalszego naukowego rozpoznania. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Białoń L. (2010), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Placet, Warszawa.
  • Christensen C.M. (2010), Przełomowe innowacje, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa.
  • Domanowska I. (2006), Znaczenie innowacyjności i instrumenty wspierające innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście integracji z Unią Europejską [w:] J. Szabłowski (red.), Zarządzanie innowacjami. Teoria i praktyka, WSFiZ, Białystok, s. 197-212.
  • Drucker P.F. (2004), Dyscyplina w podejściu do innowacji, "Harward Business Review", nr 1, s. 100-107.
  • Freeman Ch. (1982), The Economics of Industrial Innovation, F. Pinter, London.
  • Griffin R.W. (1986), Podstawy zarzadzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i sp., Warszawa.
  • Mansfield E. (1968), Industrial Research and Technological Innovation, W.W. Norton & Co., New York.
  • Molier K., Rajala R., Westerlund M. (2008), A New Recipe for Client-Provider Value Creation, "California Management Review", Vol. 50, No. 3, s. 31-48.
  • OECD (2005), Eurostat, Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Paris.
  • Prahalad C.K., Ramashwamy V. (2004), The Future of Competition: Creating Unique Value with Customers, Harvard, Boston.
  • Rogers E.M. (1983), Diffusion if Innovation, The Free Press, New York.
  • Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Vargo S.L., Lusch R.F. (2004), Evolving to a New Dominant Logic for marketing, "Journal of Marketing", Vol. 68, No. 1, s. 1-17.
  • Zott C., A mit R. (2010), Business Model Design: An Activity System Perspective, "Long Range Planning", Vol. 43, s. 216-226.
  • Żabiński L. red. (2012), Marketing produktów systemowych, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544160

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.