PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 58 | 77--88
Tytuł artykułu

Methods for Gathering Data for the Study of Consumer Behavior

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Metody gromadzenia danych do badania zachowań konsumentów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Badanie zachowań konsumentów jest złożonym zagadnieniem z dziedziny marketingu. Podstawowa trudność wynika z faktu, że zachowanie konsumenta jest wypadkową wielu czynników, które dla celów badawczych winny być zidentyfikowane z odpowiednią dokładnością. W artykule dokonano przeglądu i porównania wybranych metod zbierania danych w kontekście ich przydatności do badania zachowań konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
A study of consumer behavior is a complex and nuanced issue in the field of marketing. Apparently, the difficulty stems from the fact that consumer behavior is the behavior of a human being characterized by a set of complications due to the arbitrariness of measuring the factors that influence this behavior, its broad scope, and the unpredictability of the continuous change in it. This study is concerned with clarifying the methods for gathering the data of the consumption habits of consumers. This data must be useful and adequate for consumer behavior research. We had undertaken a comparison of the abovementioned methods, depending on specific criteria such as: time, cost, amount of data, quality of data, statistical analysis, consumer secrets, and human effort. (original abstract)
Rocznik
Tom
58
Strony
77--88
Opis fizyczny
Twórcy
  • Basra University, Iraq
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Axelrod R., The Complexity of Cooperation: Agent-Based Models of Competition and Collaboration, Princeton University Press, Princeton, 1997.
  • Bonabeau E., Agent-Based Modeling: Methods and Techniques for Simulating Human Systems, Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America PNAS, vol. 99, suppl. 3, May 14, 2002.
  • Borshchev A., Using Anylogic and Agent-Based Approach to Model Consumer Market, XJ Technologies Company, 2007. Available at: www.anylogic.com.
  • Borshchev A., Filippov A., From System Dynamics and Discrete Event to Practical Agent Based Modeling: Reasons, Techniques, Tools, The 22nd International Conference of the System Dynamics Society, Oxford, England, 2004.
  • Breakwel M., Hammond S., Research Methods in Psychology. London: Sage, 1995.
  • Burns R., Introduction to Research Methods, 4th Ed., Sage, London, 2000, pp. 566-94.
  • Data Collection Methods for Program Evaluation: Observation Evaluation Briefs No. 16, December 2008. Available at: www.cdc.gov/healthyyouth/evaluation/pdf/brief16.pdf [accessed on 25 July 2011].
  • Donoghue S., Projective Techniques in Consumer Research, "Journal of Family Ecology and Consumer Sciences", 28, 2000, pp. 47-53.
  • Epstein J. M., Axtell R.L., Growing Artificial Societies: Social Science from the Bottom, MIT Press, Cambridge, MA, 1995.
  • Fisher R.J., Social Desirability and the Validity of Indirect Questioning "Journal of Consumer Research", 20, 1993, pp. 303-315.
  • Frey J.H., Oishi S.M., How to conduct interviews by telephone and in person, Sage, London, 1995.
  • Haire M. Projective Techniques in Marketing Research, "Journal of Marketing", 14, 1950, pp. 649-656.
  • How to Do Observational Research about Consumer Behavior, Ehow Money Co. Available at: www.ehow.co.uk/how_7658207_do-observational-research-consumer-behavior.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544691

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.