PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1078 Strategie i logistyka organizacji sieciowych | 66--73
Tytuł artykułu

Zasady współdziałania partnerów w procesach tworzenia wartości dla klienta

Warianty tytułu
Principles of Partnership in Process of Customer Value Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest podkreślenie rosnącego znaczenia relacji partnerskich między przedsiębiorstwami oraz przedstawienie zasad współdziałania, jakimi powinny kierować się przedsiębiorstwa w trakcie procesów budowania wartości dla klienta. (fragment tekstu)
EN
Today many markets are organized as networks of companies. The companies to compete successfully try to gain mutual target witch is customer value. If they succeed they reach the effects like: additional synergy effects and competitive advantage. To do it, however, companies must create and use in practice some basic rules. In this article the author concentrates on some chosen rules that should drive partners' relationships within the network, including 3C rules (connectivity, community, collaboration). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Anderson A.J., Narus J.A., Business Market Management: Understanding, Creating and Delivering Value, Prentice Hall, New Jersey, 1999.
  • Batt P., Purchase S., Managing Collaboration within Networks and Relationships, "Industrial Marketing Management" 2004 nr 33.
  • Collaborative Business Experience, Position Paper, Capgemeni, kwiecień 2004, www.us.capgemini.com.
  • Davis E.W., Spekman R.E., The Extended Enterprise. Gaining Competitive Adventage through Collaborative Supply Chains, FT Prentice Hall, New York 2004.
  • Day G., Shoemaker P. (red.), Wharton on Managing Emerging Technologies, John Wiley & Sons, New York 2000.
  • DiPiazza S.A., Eccles R.G., Building Public Trust. The Future of Corporate Reporting, John Wiley & Sons, Inc., New York 2002.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Gossain S., Cracking the Collaboration Code, "Journal of Business Strategy", 25.10.2000.
  • Handfield R.B., Bechtel Ch., The Role of the Trust and Relationship Structure in Improving Supply Chain Responsiveness, "Industrial Marketing Management" 2002 nr 31.
  • Kothandaraman P., Wilson D.T., The Future of Competition. Value-Creating Networks, "Industrial Marketing Management" 2001 nr 30.
  • McDougall, Collaborative Business, "Information Week", 7.05.2001.
  • Poirier Ch., The Supply Chain Manager's Problem-Solver. Maximizing the Value of Collaboration and Technology, St. Lucie Press, New York 2003.
  • Rust R.T., Zeithaml V.A., Lemon K.N., Driving Customer Equity: How Customer Lifetime Value Reshaping Corporate Strategy, The Free Press, New York, 2000.
  • Stańczyk-Hugiet E., Zarządzanie wiedzą a kreowanie wartości, "Przegląd Organizacji" 2003 nr 7-8.
  • Szymura-Tyc M., Budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2003 nr 1.
  • Trocki M., Grucza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2003.
  • Ulaga W., Chacour S., Measuring Customer-Perceived Value in Business Marketsa Prerequisit for Marketing Strategy Development and Implementation Markets, "Industrial Marketing Managemen" 2001 nr 31.
  • Ulaga W., Customer Value in Business Markets, "Industrial Marketing Management" 2001 nr 30.
  • Wilson D.T., An Integrated Model of Buyer-Seller Relationships, "Journal of the Academy Marketing Science" 1995 nr 23.
  • Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171544919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.