Warianty tytułu
Development Opportunities of Funeral Marketing in Poland in the Light of Cultural Background
Języki publikacji
Abstrakty
Aspekty kulturowe znacząco wpływają na funkcjonowanie i możliwości rozwoju wielu branż. Jedną z branż, na rozwój której wpływ czynników związanych z kulturą jest szczególnie widoczny, jest branża funeralna. Celem artykułu jest analiza wpływu czynników kulturowych na możliwości rozwoju marketingu funeralnego w Polsce. Po krótkiej charakterystyce specyfiki tej branży w Polsce z uwzględnieniem aspektów prawnych, przedstawiono różne obszary działań marketingowych (w tym próby poszukiwania nowatorskich rozwiązań) szeroko rozumianej branży funeralnej. Działania te ukazano na tle podobnych działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa pogrzebowe w innych krajach wraz ze wskazaniem możliwości adaptacji niektórych z nich na rynku polskim.(abstrakt autora)
Cultural aspects exert significant influence on the functioning and development opportunities in many sectors. A sector with the most conspicuous impact of the culture-related factors is the funeral one. The paper is aimed at analyzing the influence of the cultural factors on the development opportunities of the funeral marketing in Poland. A short specification of this sector in Poland, considering its legal aspects, is followed by a presentation of various areas of marketing activities (including attempts at looking for innovative solutions) within the broadly-taken funeral sector. Such activities are presented against similar activities of funeral companies abroad, including the opportunities to adapt some of them on the Polish market..(author's abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Blayac, T., Bougette, P., Montet, C. (2014). How consumer information curtails market power in the funeral industry. European Journal of Law and Economics, 37, 421-437. Pobrano z: https://ce ntrum-pogrzebowe.pl/kremacja-w-polsce-na-tle-swiatowych-statystyk/.
- Hodak, M. (2011). Współczesna prasa funeralna - gatunki i tematy. Folia Litteraria Polonica, 14 (1), 65-74.
- Instrukcja Kongregacji Nauki Wiary Ad resurgendum cum Christo dotycząca pochówku ciał zmarłych oraz przechowywania prochów w przypadku kremacji z 25.10.2016.
- Instrukcja Świętego Oficjum Piam et constantem z 5.07.1963.
- Kerrigan, M. (2009). Historia śmierci. Zwyczaje i rytuały pogrzebowe od starożytności do czasów współczesnych. Warszawa: Bellona.
- Marketing funeralny w wersji digital (2013). Pobrano z: www.visualcommunication.pl/pg/pl/con tent/media_i_komunikacja/marketing_funeralny_w_wersji.html.polskaizbapogrzebowa.pl
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 27.12.2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich. Dz.U. 2007, poz. 1866.
- Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych z 31.01.1959 r., Dz.U. 2017, poz. 912.
- Ustawa o Państwowej Inspekcji Sanitarnej z 14.03.1985 r., Dz.U. 2015, poz. 1412.
- Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. z 16.04.1993 r., Dz.U. 2018, poz. 419.
- www.befa-forum.com/index.php/en/visitors-befa/befa-forum-2018.
- www.tanexpo.com/site/index.html?id=575&lng=2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171545883