PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 16 | nr 360 | 82--93
Tytuł artykułu

Dynamic Marketing Capabilities Implemented into Social Media

Warianty tytułu
Dynamiczne zdolności marketingowe w mediach społecznościowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie definicji tzw. dynamicznych zdolności marketingowych (DZM) w mediach społecznościowych jako wyłaniającego się konstruktu ważnego zarówno z perspektywy nauki o marketingu, jak i praktyki marketingu. Artykuł ten jest także nakierowany na identyfikację konkretnych zasobów marketingowych, które mają szczególne znaczenie z perspektywy zastosowania DZM w mediach społecznościowych. Opracowanie ma charakter koncepcyjny i jest oparte na przeglądzie literatury przedmiotu. Konceptualizacja opiera się w szczególności na teorii dynamicznych zdolności, wcześniejszych badaniach na temat DZM oraz literaturze w zakresie marketingu w mediach społecznościowych. DZM w mediach społecznościowych wydaje się bardzo obiecującym konstruktem, który nawiązuje do najnowszych trendów w otoczeniu biznesowym, a także do zmiany paradygmatycznej obserwowanej w naukach o zarządzaniu, zwłaszcza w marketingu.(abstrakt oryginalny)
EN
This work aims at defining so-called dynamic marketing capabilities (DMC) in social media as the emerging construct important from perspective of both: marketing science and marketing practice. It is also oriented at identification of particular company resources that are strongly related to applying dynamic capabilities towards social media. This is a conceptual paper based on literature review. Specifically, we combine insights from dynamic capabilities theory, prior studies on dynamic marketing capabilities and the literature on social media marketing. DMC in social media seems to very promising construct that capture current trends in the business environment and at the same time, reflects paradigm changes that occur in management science, and in marketing, particularly.(original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
82--93
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
  • University of Bielsko-Biala, Poland
  • University of Economics in Katowice, Poland
  • University of Ljubljana, Slovenia
Bibliografia
  • Adaso H. (2015), 5 Content Marketing Lessons from House of Cards, https://www.dmn3.com/dmn3-blog/5-content-marketing-lessons-from-house-of-cards (accessed: 24.10.2017).
  • American Marketing Association (2013), https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx (accessed: 4.08.2017).
  • Arnaboldi M., Coget J.F. (2016), Social Media and Business, "Organizational Dynamics", Vol. 1 (45), pp. 47-54.
  • Awdziej M., Tkaczyk J. (2017), Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów [in:] M. Bartosik-Purgat (ed.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Barrales-Molina V., Martínez-López F.J., Gázquez-Abad J.C. (2014), Dynamic Marketing Capabilities: Toward an Integrative Framework, "International Journal of Management Reviews", Vol. 16 (4), pp. 397-416.
  • Bruni D.S., Verona G. (2009), Dynamic Marketing Capabilities in Science-based Firms: An Exploratory Investigation of the Pharmaceutical Industry, "British Journal of Management", Vol. 20 (S1), pp. S101-S117.
  • D'Aveni R.A., Dagnino G.B., Smith K.G. (2010), The Age of Temporary Advantage? "Strategic Management Journal", Vol. 31 (13), pp. 1371-1385.
  • Day G.S. (2011), Closing the Marketing Capabilities Gap, "Journal of Marketing", Vol. 75 (4), pp. 183-195.
  • Evers N., Andersson S., Hannibal M. (2012), Stakeholders and Marketing Capabilities in International New Ventures: Evidence from Ireland, Sweden and Denmark. "Journal of International Marketing", Vol. 20 (4), pp. 46-71.
  • Fang E.E., Zou S. (2009), Antecedents and Consequences of Marketing Dynamic Capabilities in International Joint Ventures, "Journal of International Business Studies", Vol. 40 (5), pp. 742-761.
  • Helfat C.E. (2000), Guest Editor's Introduction to the Special Issue: The Evolution of Firm Capabilities, "Strategic Management Journal", Vol. 21(10-11), pp. 955-959.
  • Johnson J.L., Grewal R. (2002), The Role of Dynamic Capabilities in Marketing Strategy, American Marketing Association. Conference Proceedings, supl. 2002 AMA Winter Educators' Conference, Vol. 13, Chicago.
  • Josephson B.W., Johnson J.L., Mariadoss B.J. (2016), Strategic Marketing Ambidexterity: Antecedents and Financial Consequences, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 44 (4), pp. 539-554.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities Of Social Media, "Business Horizons", Vol. 53 (1), pp. 59-68.
  • Kietzmann J.H., Silvestre B.S., McCarthy I.P., Pitt L.F. (2012), Unpacking the Social Media Phenomenon: Towards a Research Agenda. "Journal of Public Affairs", Vol. 12 (2), pp. 109-119.
  • Konwar Z., Papageorgiadis N., Ahammad M.F., Tian Y., McDonald F., Wang C. (2017), Dynamic Marketing Capabilities, Foreign Ownership Modes, Sub-National Locations and the Performance of Foreign Affiliates in Developing Economies, "International Marketing Review", Vol. 34 (5), pp. 674-704.
  • Kozlenkova I.V., Samaha S.A., Palmatier R.W. (2014), Resource-based Theory in Marketing, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 42 (1), pp. 1-21.
  • Liu L., Li Ch., Zhu D. (2012), A New Approach to Testing Nomological Validity and Its Application to a Second-order Measurement Model of Trust, "Journal of the Association for Information Systems", Vol. 13 (12), pp. 950-975.
  • Madhavaram S., Hunt S.D. (2008), The Service-dominant Logic and a Hierarchy of Operant Resources: Developing Masterful Operant Resources and Implications for Marketing Strategy, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 36 (1), pp. 67-82.
  • Martin J.A. (2011), Dynamic Managerial Capabilities and the Multibusiness Team: The Role of Episodic Teams in Executive Leadership Groups, "Organization Science", Vol. 22 (1), pp. 118-140.
  • Mazurek G. (2016), Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w marketingu, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", Vol. 45 (1), pp. 23-31.
  • Mitręga M. (2006), Building Strong Relationships between Services' Providers and Consumers: Evidence from Poland, "Transformations in Business & Economics", Vol. 5 (2), pp. 148-162.
  • Morgan N.A. (2012), Marketing and Business Performance, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 40 (1), pp. 102-119.
  • Morgan N.A., Vorhies D.W., Slotegraaf R. (2003), Dynamic Marketing Capabilities as Drivers of Firm Performance, AMA Summer Educators Conference, Chicago.
  • Paniagua J., Sapena J. (2014), Business Performance and Social Media: Love or Hate? "Business Horizons", Vol. 57 (6), pp. 719-728.
  • Pourbaix P. de (2015), Postawy pokolenia Y wobec działań reklamowych przedsiębiorstw, "Handel Wewnętrzny", Vol. 4 (357), pp. 317-327.
  • Rudawska E. (2014), Komunikacja z inwestorami w obszarze zasobu przedsiębiorstwa jakim są klienci, "Marketing i Rynek", nr 4, pp. 327-333.
  • Siemieniako D. (2008), Logika usługowej dominacji w marketingu - podstawowe pojęcia i konsekwencje w zarządzaniu, "Marketing i Rynek", nr 11, pp. 11-16.
  • Siemieniako D., Gębarowski M. (2016), B2B Relationship Marketing Management in Trade Fair Activity, Cambridge Scholars Publishing.
  • Teece D.J. (2007), Explicating Dynamic Capabilities: The Nature and Microfoundations of (Sustainable) Enterprise Performance, "Strategic Management Journal", Vol. 28, pp. 1319-1350.
  • Trainor K.J., Andzulis J.M., Rapp A., Agnihotri R. (2013), Social Media Technology Usage and Customer Relationship Performance: A Capabilities-based Examination of Social CRM, "Journal of Business Research", Vol. 67 (6), pp. 1201-1208.
  • Witczak O. (2016a), Pomiar zaangażowania wobec marki w mediach społecznościowych - ujęcie modelowe, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 43 (2), pp. 371-380.
  • Witczak O. (2016b), Przedsiębiorstwo jako prosument mediów i serwisów społecznościowych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 17 (11), cz. 2, Agile Commerce - stechnologizowane zarządzanie w erze informacji, pp. 293-305.
  • Weerawardena J., Mort G.S., Salunke S., Knight G., Liesch P.W. (2015), The Role of the Market Sub-System and the Socio-Technical Sub-System in Innovation and Firm Performance: A Dynamic Capabilities Approach, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 43 (2), pp. 221-239.
  • Xu H., Li W. (2011), Analysis on Impact of Marketing Dynamic Capabilities' Against the Value of Stakeholders - A Case Study Based on Huawei, "Contemporary Logistics", Vol. 4, pp. 104-110.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171546011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.